ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-03-06, 08:47

Ilonaa

Medlem
Ilonaa är inte uppkopplad
Ilonaas avatar

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 0

Red face Tunisien?
Jag, min pojkvän och ett par kompisar till oss har planerat att åka utomlands till hösten. Vi har kollat runt lite och Tunisien verkar vara ett underbart land på alla sätt och vis. Någon som varit där som kan berätta vart i Tunisien man ska åka? Vi vill ha det bästa av alla världar - fest, sol, bad och självklart utflykter och upplevelser. Så, vart ska vi åka? Är Tunisien rätt ställe för detta?
Tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2008-03-06, 09:00

Ilonaa

Medlem
Ilonaas avatar

Standard Just ja!
En till fråga! Vilket hotell i Tunisien ska man bo på? Gärna något som ligger nära stranden och nära staden.
Svara med citat

Gammal 2008-03-06, 11:47

CamillaL

Nykomling
CamillaL är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Skicka ett meddelande via MSN till CamillaL
Standard
Hej!

Jag har inte varit i Tunisien, men ska dit i sommar. Vi har bokat två veckor på Hotell Marabout i Sousse. Verkar ligga hyfsat centralt (tror det är 2 km till Medinan, men staden verkar sträcka sig ut dit där hotellet ligger iaf). Ligger precis vid stranden också. Har läst här att hotellet ska vara bra. Och utifrån vad jag har läst så tror jag ni kan få sol, bad, fest och upplevelser i Sousse

/Camilla
Svara med citat

Gammal 2008-03-06, 15:27

Ilonaa

Medlem
Ilonaas avatar

Standard
Låter underbart! Hur mycket kostar det då? Flyg+hotell? Och vilket resebolag har ni bokat genom? Typ apollo eller ving eller så.

Kram på dig!
Svara med citat

Gammal 2008-03-06, 17:07

CamillaL

Nykomling
CamillaL är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Skicka ett meddelande via MSN till CamillaL
Standard
Vi betalar drygt 7000 kr per person. Och då är det två veckor i juli, flyg och hotell, frukost- och middagsbuffé Vi bokade genom Fritidsresor, men har för mig att både Apollo, Ving och Detur i alla fall har resor dit. Hoppas ni också hittar en trevlig resa
Svara med citat

Gammal 2008-03-07, 23:33

Gäst

Standard
Jodå stan Sousse sträcker sig gott till erat hotell : )
Sousse är Tn.3dje största stad : )
Ni har turiststråket där som går in mot Medinan och emot Kantaoui.
Tidigare för flera år sedan fanns i princip inget därefter erat hotell men nu är det byggt bytt och åter byggt och mer byggs det i takt med tiden : /
En promenad till Medinan kan man ta eller ta en taxi men dset är dock ej långt,sen är det bara en upplevelse i sig att ta en promenad dit : )

"Ilonaa" personligen har jag alltid varit en fantast av Sousse,så jag rekomenderar Sousse Tn.till er!
Ni kommer att få allt det ni är ute efter och bara det att åka till ett så annorlunda land än Sv. är en upplevelse i sig.
JAg menar man får mycket kultur,historia,sol,bad,mentaliteten hos folket är ej detsamma & fester på en och samma gång : ) + mycket mer : )
Så jag rekomenderar Sousse till er!

Nu talar jag efter personlig erfarenhet så det är självklart andra som inte har samma uppfattning som jag,utan tycker kanske Hammamet är bättre..
MEn det är ju en smaksak: )
Har även varit på många andra ställen i Tn.och rest runt där och bott där men har alltid tyckt bäst om Sousse : )
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8