Visst är det bra med resehnadböcker osv.men själv upplever jag nog att man får mer inf.om ett ställe om ma söker på nätet speciellt Tn.då jag har själv kikat i lite böcker för att se va de har att ebjuda men tycker det är så mycket som ej tas med...
Det får man från vana besökare till ett land är min mening men samtidigt är det bra att ha en grund om Tn.som man får i böckerna..
Lite kul e oxå att en gång så frågade jag en hel del av guden som fanns på plats o de roliga är at hon inte visste svar på de frågor jag hade

MEN sen är inte lala guider så utan vissa har vart där en längre tid o de vet ju mer än en nyanländ guide
Sedan tips på matställen är som det redan skrivits i den här tråden att ta er lite utanför turistgatorna där finner ni billig o god traditionell Tn.mat,även dessa små hål i väggen prova dem,snabbmat men god o mycket mat...
Finns ett ställe som serverar den traditionella maten couscous för en summa av ca 4-5dinar inkl.kaffe o de inte fy skam...(ca 25skr.)
Då niska vara där i 2 v.så är att rek.att ta er nedåt i landet-själv kan man åka med louage eller tåg eller buss.
Man åker billigt i Tn.med taxi o alla de slags olika färdmedel som finns

Nedåt i landet så är et en helt annan värld i princip än det är där turismen samlas.Det genuina finns kvar på många platser i Tn.men även utanför turistorterna...
Landet består mycket av historia och mosaiker som är så vackra att se och vill amn blanda hav med bad med historia och mosaik så är Tn.en PERFEKT blandning!!!
Tänk bara på att det är INTE en ort som ex.Mallorca som är så turistigt och västerländskt utan Tn.är Tn.och har ej de västerländksa i lika lång utsträckning som många av dessa turistorter har, som många kan tro .
Men värt ett + flera besök ändå
Sen får jag passsa på att önska er alla här på forumet ett riktigt
GOTT NYTT ÅR !!!!!