ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-02-17, 14:59

daveyy

Nykomling
daveyy är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 0

Standard Båt mellan Tunisien och annan semesterort?
Hej!
Tänkte boka en resa mellan någon fin semesterort runtomkring medelhavet i sommar för mig och flickvännen, och vi tänkte åka från Stockholm runt den 20e juli, för stanna en vecka på någon fin ort.
Enda kravet är att det ska finnas båt till Tunisien runt den 26e-27e juli, helst till Sousse eller däromkring. Har hört att det ska finnas "cruise-båtar" som går mellan Sousse och Malta till exempel, någon som vet mer om dessa båtar i Medelhavet?

Vi har eget hus i Tunisien, så det enda vi behöver veta är vilka båtar som går till Tunisien från andra semesterorter runt och i Medelhavet. Semesterorten vi ska till kan vara nästan vilken som helst, bara det finns sol, bad och lite fest inblandat

Mvh!
Svara med citat

Gammal 2008-02-17, 22:05

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
Hej, har inte länkarna tillgängliga just nu men sätt orden ferry tunis malta sousse som sökord så bör de poppa upp och där du kan se vilja färjebolag som trafikerar Tunisien. Linjer finns bl.a. Tunis-Sicilien, Tunis-Genoua, Tunis-Marseillle och Sousse-Malta varav Medmar är ett bolag. Det finns både snabbfärjor och lastfärjor, familjen Grimaldi har även stora passagerarfärjor, de öppnade sin bokning den 29:e januari. Rutterna med Medmar tror jag börjar i april om jag minns rätt, men som sagt, sök på nätet så finns aktuell uppdaterad info.

Gammal 2008-02-19, 22:49

Gäst

Standard
Tror att det blir kanske lite billigare att gå in direkt på deras hemsidor då de säkert tar en liten summa för att de är mellanhänder : )
Grandi Navi Veloci , Grimaldi Ferries , Sncm är några av de man kan åka med : ))
Sen finns ett /säkert en del till / som heter Tunis Cartage/om jag ej minns galet : /// ett tun.rederi allafall
Tunisia Ferries 2008 är ett tips på vilka destinationer som finns,nu finns ej alla med där med en del : )
Sen vet jag ej om du är tunisier,men är du det så får du rabatt då du är en "europa tunisier" : )
Svara med citat

Gammal 2008-02-24, 16:45

daveyy

Nykomling
daveyy är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Standard
Jo jag skulle nog kalla mig Europa-tunisier
Har sökt och sökt många timmar på nätet nu utan att hitta någon färja som kör rutten Sousse-Malta. Kollade även Medmar men färjorna åker ju bara Tunis-Malta...
Finns det några direktlänkar till något färjebolag som kör rutten Sousse-Malta?

Evigt tacksam!
Svara med citat

Gammal 2008-02-24, 18:22

Gäst

Standard
Det är Medmar som kör rutten Malta-Sousse men inte under lågsäsong som det är nu.
www.medmarnav.it du kan väl maila dit direkt eller ringa och fråga när det öppnar upp bokningen för säsongen.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8