ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-02-03, 20:37

Gäst

Standard Riadh Palms!
Halloj.
Tänkte åka till Riadh Palms i sommar med några goda vänner. Efter att ha spenderat lite tid med att läsa vad folk tyckte om hotellet och dess mat/dryck tycker jag att uppfattningen är klyven.
En del tycker att det är underbart, andra att det är katastrof. Därför tog jag tummen ur r**en och gjorde en egen tråd med en del frågor

1, Är personalen artig/hjälpsam?
2, Allinclusive, är ölet gott? många drinkar att välja mellan?
3, Närhet till nattklubb?
4, Är stranden så supergo som den ser ut?

Vi är 20-25 år och förväntansfulla Tycker nämnligen att hotellet ser helt ok ut till ett mkt ok pris

Tack för svar!
// förväntansfulle göteborgarn
Svara med citat

Gammal 2008-02-04, 18:25

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Jag kan inte besvara alla dina frågor eftersom jag inte brukar bo på Riadh Palms, men har besökt hotellet några gånger.
På all-inclusive brukar den dryck som ingår vara av lokala märken. I Tunisien bör det i så fall vara Celtia som gäller som öl, den är ljus och brukar falla de flesta i smaken.
Vad gäller sprit så finns det inte så mycket lokalproducerat, Boukha som är fikonbrännvin och Thibarine som är dadellikör.Tunisien producerar ett flertal viner varav en del är väldigt goda. Importerad sprit är jättedyrt överallt.
Jag är inget fan av all-inclusive, jag föredrar att äta på alla mysiga restauranger som finns överallt, många av dem till låga priser, jag antar att man kan tröttna på hotellmat fort eftersom den ofta är ganska slätstruken i smaken.
Stranden är fin, ljus,nästan vit sand, och vattnet är hur underbart som helst. Vad du som "ny tunisienresenär" ska vara väldigt försiktig med, är strandförsäljare. Undvik dem i största möjliga mån, de har dåliga saker till alldeles för höga priser. Ingen idé att diskutera med dem heller, bäst att bara säga nej och ignorera dem, de hittar snart någon annan att tjata på.
Det finns olika nöjesställen nära Riadh Palms, en engelsk pub på hotellet, Bonaparte på raktan "rakt upp" har också en pub och det är ett par minuters promenad till Maracana och Living som är mer av discotek. Restaurangen The Saloon har en pub i en källare. Många hotell har också nattklubbar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8