ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-01-25, 13:22

marianne

Nykomling
marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Rykte: 0

Standard Hammamet eller Sousse?
Är intresserad av Tunisien, men undrar vilken plats som är bäst? Har varit till Djerba för drygt ett år sedan. Funderar mest på Hammamet, det verkar vara ett mysigt ställe. Tacksam för tips på dessa resmål samt även på bra hotell.Djerba var ett trevligt resmål. Tack på förhand Marianne
Svara med citat

Gammal 2008-01-25, 16:45

cappicio

Globetrotter
cappicio är inte uppkopplad
cappicios avatar

Reg.datum: jun 2007

Rykte: 0

Standard
alla tycker olika, så du kommer nog få olika svar från olika personer. Jag älskar Hammamet och tycker det är en underbar stad...

Gammal 2008-01-25, 22:21

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Eftersom du verkar vara nyfiken på Hammamet så tycker jag nog att du ska följa dina egna råd!
Alla har vi våra favoritplatser även om det naturligtvis kan vara hur fint som helst på andra platser i landet. De flesta av de svenska resebolagens hotell håller god standard, det som ska avgöra ditt val är ju vad som är viktigt för dig, t.ex närhet till strand eller centrum. Du kommer säkert att uppleva Hammamet som mer intensivt i jämförelse med Djerba eftersom utbudet av restauranger, affärer och nöjesställen är avsevärt större.
Och Sousse ligger ju kvar om du är nyfiken på det!
Så oavsett vad du väljer så önskar jag dig en trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2008-02-06, 20:48

Gasten

Cool Hammamet eller Sousse?
Hej. Vi var i Hammamet för 2 år sedan, det var helt ok. Vi boddde på Hotell Regency, precis vid stranden. Nu i sommar ska vi åka till Sousse då vi tyckte det kunde vara kul med något nytt men ändå inte om du förstår vad jag menar. Ha en trevlig resa och njut av stränderna.
Svara med citat

Gammal 2008-02-08, 12:52

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Jag var i Hammamet 2004 och i Sousse 2005 på charterresa. Jag tycker bäst om Sousse! Jag skulle faktiskt hellre välja Monastir än Hammamet. Men jag säger som tidigare har sagts, välj Hammamet om det är det som lockar dig mest! Många gillar ju Hammamet mer än Sousse, men jag tycker tvärtom.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8