ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-01-09, 12:35

p4ddy

Nykomling
p4ddy är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 0

Standard Hotell Recidence Diar Lemdina/Nesrine i Hammamet
Vi är ett sällskap som ska åka till Tunisien i september. Vi väljer mellan Hotell Recidence Diar Lemdina och Hotell Nesrine i Hammamet. Vi skulle verkligen bli glada om någon som varit där ville skriva lite om hotellet/n.
På Recidence Diar Lemdina finns en privat strand, t ex... hur är standarden på den?
Har ni varit nöjda med er semester på hotellet/n?

Ja, ja... allt ni känner som kan vara viktigt att veta för oss.
-----
Tack på förhand
p4ddy
Svara med citat

Gammal 2008-01-18, 20:04

Göta

Medlem
Göta är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
Hej Vi var på Nesrine september 07 och tyckte det var bra det var ramadan dom veckorna vi var där en liten miss dom var lite sega dom som jobba där dom skyllde på ramadan. annars bra mat lite dricks och dom serva dig med eget bord alla måltider bra väg till stranden bra pol såjag kan rekomendera nesrine (ursäkta stavfelen) vi var där Två veckor två vuxna två barn 3 år res 11 mån
Svara med citat

Gammal 2008-01-22, 20:41

p4ddy

Nykomling
p4ddy är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Standard Tack
Vad roligt att ni hade två bra veckor i Hammamet. Vi ska också dit i september. Vi åker så pass sent så vi "slipper" ramadan (ev. får vi uppleva det i två dagar). Jag har några frågor och hoppas ni orkar hjälpa oss med några svar...
Vi har hört att det ska vara ganska billigt där... stämmer det?
Vad är x-tra prisvärt?
Hade ni "all inclusive"? Var det bra? Vad ingick? Hur var maten på "all inclusive"?

MVH
Patrik
Svara med citat

Gammal 2008-01-23, 11:01

Göta

Medlem
Göta är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
Hej igen grattis till resan. All inclusive var för oss jätte bra det fanns fisk, kött, grönsaker,man kan ju ta lite av varge eller ta en rätt för sig om man vill ha variation. En del gnällde att det var enformigt med maten och dom var där en vecka. Men det tyckte inte vi. Öl ,vin dricka ingår till maten ett tips lite dricks gör susen. Vid polen finns en bar där serverar dom öl, vin, perno, någon slags likör, en sprit som inte var den bästa men funkar i krig, kaffe, dricka.Till lunch och middag serveras glass och frukt,sötsaker . Billigt är skor keramik mattor kryddor men se upp med försäljning av kryddor köp dom i lösvikt jag blev grund lurad jag köpte kryddor i present förpackning det var mjöl och lite bös sen skall ni se upp med ridturer på stranden med häst och kamel dom skall ni inte ens titta på dom är pirater som tar ett jäkla pris efter ni har ridit klart flera hundra . Jag kan även rekomendera en tur till medinorna den inne i Hammamet och den inne i yasmine helt olika men en rolig upplevelse yasmine skall upplevas på kvällen. är det något annat du undrar över så hör av dig jag måste sluta nu
Hej
Svara med citat

Gammal 2008-02-20, 11:38

Gäst

Standard
Jag var i hammamet med familjen i juni förra året och då bodde vi på hotell Nesrine. Det var verkligen ett jättebra hotell och det fanns mycket att göra där (många aktiviteter). Man kunde välja mellan minigolf, volleyboll, boccia, bågskytte, pilkastning, vattenpolo, aerobics m.m. Poolerna var väldigt fina, det fanns en stor pool med olika djupsektioner. och sedan fanns det en mindre barnbassäng som var väldigt lämplig för små barn.
Tunisierna var väldigt gästvänliga men, precis som "göta" sa, så gör det susen om man ger lite dricks eftersom de inte tjänar så mycket och blir då väldigt glada Det var också suverän städning på hotellet, 7 dagar i veckan.
Något som är väldigt prisvärt i Tunisien är lädervaror, keramik och även mattor (tror jag, det fanns gott om dem iaf). Vi var på ett ställe, tillsammans med en apollovärd, där man fick se hur det gick till när de tillverkade mattorna och där kunde de även frakta hem mattorna till sverige och man kunde betala dem på avbetalning. Han som ägde affären (Abdallah) hade bott i sverige och pratade knagglig svenska, men han var väldigt trevlig och det var ändå rätt så lätt att förstå honom, om man nu är intresserad av att köpa mattor. :P Om ni bestämmer er för att åka ut på någon utflYkt av något slag som inte researrangörerna arrangerar så bestäm alltid pris innan ni ger er iväg. Detsamma gäller när ni åker taxi (som annars är väldigt billigt), be taxichauffören att alltid sätta på taxametern innan ni åker iväg (om han inte gör det med en gpng förstås), om han säger att den är trasig så får ni antingen göra upp ett pris innan eller ta en annan taxi. Vi blev aldrig lurade eller ens råkade ut för någon som försökte. Men man har ju hört om folk som blivit det så man kan ju ha det i åtanke i alla fall.
När det kommer till prutning så är det så klart viktigast att du själv är nöjd med priset. Men bli inte rädda om tunisierna börjar skrika eller till och med gråta och prata om deras stackars familjer, det är när ni kommit så långt som ni vet att ni har ett bra pris på gång.
Ska väl säga det också att när vi var där så hade inte högsäsongen börjat än, men då verkade det som att alla hotell som låg längs med stranden hade en egen privat strand. Det stod liksom krukor med olika färg på beroende på vilket hotell man tillhörde. och det låg rep ut i vattnet där varje hotell hade sin egen inhängnad. Första dagen visste vi inte om detta och lade oss bara på några utav solstolarna och då blev vi tillsagda av badvakten att vi skulle lägga oss på de stolarna som tillhörde vårt hotell annars var vi tvungna att betala och sedan skällde han ut sin medarbetare, antagligen för att han inte hade tagit hand om oss tidigare.

Jag tror ni kommer bli nöjda oavsett vilket hotell ni väljer, men jag hade valt nesrine
Har faktiskt redan bokat ny resa dit i slutet av juni i år, tillsammans med en kompis, och denna gången blir det två veckor, hoppas man hinner med att se och uppleva lite mer då.
Hoppas ni fått reda på något som hjälpte er lite iaf.

m.v.h. Micaela
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8