ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-09-21, 13:30

Gäst

Standard Maneter/kackerlackor?
Åker till Djerba i början av oktober och längtar sååå mycket, även om jag läst väldigt mycket negativt om det också. Jag undrar hur det är med brännmaneter i havet? Inte så mycket för egen del som för vår lille son. Kackerlackor lär man stöta på ibland på hotellrummen, men det kan tydligen hända på de flesta håll kring Medelhavet.
Svara med citat

Gammal 2007-09-21, 16:07

Gäst

Standard
Maneter vet jag inge om . har ej råkat på dem : )
Men de finns ju lite överalölt runt medelhavet så chansen är att ni träffar på någon : /
Men kackerlackorna dessa trevliga små vänner ; /
Tror att de är mer sommartid då de är på patrull : ) för har varit både vintertid och sommar / hös och vår i Tn.men bara på sommaren har jag sett mkt.av dem !
Någon enstaka ja andra tider med , men sommaren är värst .
Har iofs.ej varit på Djerba lika mkt.som i Sousse.Men i Sousse garanterat att man ser dem !
Svara med citat

Gammal 2007-09-22, 13:03

Elina

Standard
Kom hem från Djerba i Tisdags med sambon och jag kan säga så här att vi har inte sätt en ända manet i havet och då tillbringade vi hela veckan nästan varje timme vi havet
Kackerlackor såg vi inte en ända det heller... Och då bodde vi på ett skit hotel! Så jag tror inte du behöver oroa dig
Svara med citat

Gammal 2007-09-22, 21:45

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Kackerlackor har jag inte sett inne på hotell i Sousse på många år nu, det tyckte jag var mycket vanligare förr, och efter vad jag förstått så verkar manetsäsongen vara över, den kom ovanligt tidigt i år, så nu är det säkert bättre!
Svara med citat

Gammal 2007-09-23, 00:05

Panika

Talking
Nej, inga kackerlackor på Djerba...och inga maneter...Men mygg!!!
Har du tur slipper du dem, de försökte äta upp mig och min dotter - men vi vann!
Efter besök på apoteket och inköp av myggmedel, som luktar jättegott - citronmeliss...
Vi fick in jättemyrorna på rummet också, otrevliga typer, men de gav upp efter några dagars sprayande med nåt gift vi fick av städaren...en natt fick vi tillbringa i ett annat rum...
Ha det så skönt på den alldeles fantastiska stranden!!!
Svara med citat

Gammal 2007-09-23, 10:41

Gäst

Standard
Jag håller med dig .När vi var på djerba i juni var jag totalt uppäten av mygg .Jag har varit på djerba innan upplevde inte då att det var massor av mygg.
Ta med myggmedel

MVH Elke
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8