ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-09-04, 19:41

a-k

Medlem
a-k är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Rykte: 0

Standard köpa resväska
hej, jag undrar om någon vet om det finns resväskor att köpa billigt, vi måste köpa en o tänkte att det kanske är billigare att köpa en i tunisien,då kan man ta med en gammal lämna isåfall
Svara med citat

Gammal 2007-09-04, 20:23

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Jag har tittat på resväskor i Tunisien vid ett par tillfällen, men jag tycker inte att det är billigare där än här. Det finns främst resväskor i tyg, i alla fall vad jag har sett.

Gammal 2007-09-04, 21:25

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia Visa inlägg

Jag har tittat på resväskor i Tunisien vid ett par tillfällen, men jag tycker inte att det är billigare där än här. Det finns främst resväskor i tyg, i alla fall vad jag har sett.
..I Sousse, inne i medinan finns flera som säljer "vanliga" och rätt snygga resväskor, priser ungefär som hemma.
Svara med citat

Gammal 2008-09-20, 19:15

Stina Gard

Standard Samsonite Resväskor - väskor att lita på
Handlade nyligen två nya resväskor hos http://www.väskan.com/se/grp/titan.php
Riktigt nöjd med väskorna, lätta och eftersom de går på 4 hjul så rullar väskorna själva
Mina resväskor ser ni här http://www.väskan.com/se/grp/titan.php och http://www.väskan.com/se/grp/samsonite.php. De flesta väskorna är betydligt billigare än i butik. Samsonite och Titan Resväskorna som jag köpte va ca 400 kr billigare.
Svara med citat

Gammal 2008-09-22, 18:30

Gäst

Standard Resväska
Hej! Min sambo och jag köpte 2 st stora, hårda resväskor i Hammamet. Sådana med 4 hjul och kombinationslås mm. De kostade ca 300 kr st. Vi letade i Tunis, både i affärer (de som var öppna på söndagar), samt i Hammamets och Tunis medina. Bäst och billigast var ändå i en butik i Hammamet. I Tunis medina försökte de sälja till oss för ca 2000 kr st. Vi hade förstås kunnat pruta, men de hade inte så stora som vi ville ha. Dessvärre gick den ena väskans hjul sönder på planet hem, men vi fick då en ny hemskickad till oss...
Svara med citat

Gammal 2008-09-22, 18:38

Gäst

Standard Behöver ej lämna väska!
Kom på att vår ena (gamla) väska gick sönder när vi packade in den i bilen för nerfärd. Bråttom som vi hade slängde vi bara en massa spännband runt den. Funkade jättebra! Jag ville inte lämna en fullt fungerande väska kvar där nere så vi band fast den gamla, hela väskan vid en av de nya med spännbanden. Går det, så går det tänkte vi... och det gjorde det. Det var inga som helst problem att få med den gamla hem.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8