ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-09-01, 15:37

Erika

Smile Väderkartorna!!!
Om ni ska åka till tunisien så ska ni absolut INTE tro på fritidsresors väderleksrapporter, vi gjorde det och jag kan bara säga att dom har fel fel fel, Plussa på 10 grader minst på deras kartor så har ni verkligheten!!!

Helt underbart...

Och vad vi tyckte om landet var att det passade oss utmärkt, men man ska ju ändå tänka på att det är " Afrika" så man kan ju inte jämnföra det med exempelvis kreta, spanien eller turkiet...
Visst är handelsmännen jobbiga ibland men man har väl lärt sej att säga nej?

Det var inte så rent på gatorna men som sagt tidigare, det är Afrika och renhållningen är kanske inte den bästa, men jag kan klart säga att de positiva sakerna överträffar de negativa!!!

Nattlivet är något över det vanliga i sousse, det finns något för alla, kan rekommendera saloonen för de som bara vill sitta och ta en öl eller drink, och för de som vill ha liv och rörelse omkring sej rekommenderar jag Arena eller bona parte.

JAG KOMMER ATT DEFINITIVT ÅKA TILLBAKA!!!!
Svara med citat

Gammal 2007-09-02, 13:40

safo

Nykomling
safo är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Rykte: 0

Smile
Håller med. Inte lita på smhi eller tv4vadret heller. I vårt fall, när vi var där i augusti var det också minst 10 grader fel. Det stod 26 grader, när det egentligen var 36-40 grader i skuggan...
Svara med citat

Gammal 2007-09-02, 22:06

Gäst

Standard
Det med väderkartor är genomsnitts tempen man ser .
Så det är ej så konstigt att det diffar då de slagit ut en temp.på genomsnittet under en.v.tror jag det var om jag ej minns galet : /
Svara med citat

Gammal 2007-09-03, 11:10

safo

Nykomling
safo är inte uppkopplad

Standard
När det gäller tv4vadret så är det klockslag angivna, dvs kl 00 och 12. Och de var helt fel överhuvudtaget.
Svara med citat

Gammal 2007-09-04, 22:03

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Standard
..den i särklass mest tillförlitliga vädersajten när det gäller Tunisien anser jag är;
WeatherOnline Tunisia , här kan man kolla temperaturer, luftfuktighet, vindförhållanden etc. Den stämmer överens med vad min vän berrättar hur det är när han jobbar på beachen. För den som vill se vädret live kan söka upp webkameror på nätet, bl.a. så finns det en i Port El Kantaoui..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8