ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-08-23, 15:02

Coco

Standard Klädsel i Sousse??
Jag läste på nån sida att man var tvungen att täcka allt mellan axlarna och ner till knäna om man va tjej..Är det sant?? man kan ju inte gå i långbyxor precis :/ det är ju vaaarmt!!
Nån som varit där o vet?
Förresten, har läst lite här..har inget varit bra när man rest dit? Ingen som har nått positivt o berätta?
Svara med citat

Gammal 2007-08-23, 15:09

Standard
Har varit 4 ggr i tunisien, du kan gå klädd som vanligt, ok kanske inte bikini på stan utan t-tröja eller inte för urrungat linne, och kjol eller shorts. Ska man utanför stan i de mindre byarna kan kan ju tänka på att kanske inte ha bara en urringar liten topp och för kort kjol men annars går det bra. Och skulle du komma utanför och ha för lite kläder så det enda som händer är att de tittar på dig inget annat. Jag har aldrig upplevt något negativt i landet, ok det är inte Sverige utan afrika så allt är inte som hemma. Men trevliga människor väldigt hjälpsamma, god mat, billigt att shoppa och härliga bad i havet. Hoppas du får en trevlig semester. Vi åker själva för femte ggr den 3/10 - 17/10// hoppas detta har varit till hjälp
Svara med citat

Gammal 2007-08-23, 15:14

Standard
Tack så mkt Det låter ju inte så farligt..Blev lite orolig när jag läste det :P hehe!
tack! ha en bra semester du med
Svara med citat

Gammal 2007-08-23, 15:43

Rikki

Standard
Det där får väl anses som typiska västerländska myter. Jag är nyligen hemkommen ifrån Sousse och jag märkte inte av någonting av denna någon dresscode. Sen kan man ju visa lite respekt vilket man även kan göra i Sverige, alltså inte gå runt i bikini med minimal underdel, även om man såg ett flertal turister göra det.
Svara med citat

Gammal 2007-08-23, 17:33

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Jag går klädd precis som här hemma en varm dag, dvs vanliga sommarkläder. Bikini hör till stranden, precis som här hemma.

Jag rekommenderar att inte ta det mest urringande och åtsittande linnet den dagen/de dagarna ni ska gå i medinan - det är jobbigt nog ändå.

Ha en toppenresa!

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8