Fråga på hotellet så kan dom garanterat visa dig till närmsta hamam!
Jag o min kille bodde på Emira i Hammamet 2004 och blev rekommenderade ett hamam en liten bit från hotellet. Ordet "hamam" stod på arabiska, och jag hade aldrig listat ut att det låg ett hamam bakom dessa dörrar. Killen "beställde" vad jag skulle ha och betalade för mig innan jag gick in (han är tunisier). Jag klarade mig ensam med hjälp av teckenspråk, arabiska, franska och tyska... Haha, av nån anledning så pratade dem tyska med mig, som jag inte förstår många ord av... Funkade bra i alla fall.
Min kille betalade 5 tnd för besöket, vilket var ca 30 kr då, nu är det precis över 25 kr. Medan jag låg där och blev skrubbad så kom en annan kund fram och pratade på engelska med mig (tvätterskan hade först sagt nåt till henne på arabiska, som hon skulle framföra till mig) och sa att jag gärna kan betala lite dricks till den som tvättar mig, för annars får hon inte mkt. Jag hade bara en 5 tnd på mig så jag gav henne den (eller ja, jag hade den ju bland mina kläder, så jag hämtade den när jag var klar och gav den till henne). Gissar att det "gjorde hennes dag". Mig blev det ju ändå billigt för!

Killen skrattade såklart lite åt mig och sa att jag blivit "lurad". Men han höll ju med - 60 kr totalt är ju inte mkt för mig, och dessa 30 kr jag betalade i dricks var ju massor för den damen som skrubbade mig.