ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-08-09, 16:19

chrisse75

Medlem
chrisse75 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Rykte: 0

Standard Cigg ?
Ska åka till Hammamet den 29/8, pratade med några kompisar som var på Djerba i Juni, och dom sa att dom inte såg till några cigg i affärerna på hela resan, visserligen så röker dom inte, men tyckte det lät märkligt med tanke på att befolkningen röker på rätt så bra, någon som e nyss hemkommen och som har shoppat cigg där ?, och vad kostar ciggen där ?, både imhemska o kända märken är av intresse
Svara med citat

Gammal 2007-08-09, 18:45

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Jodå, om det vore slut med cigg i Tunisien så skulle jag ha fått höra det! Så jag tror inte att det är någon fara! Min kille röker Marlboro i Sverige och i Tunisien så röker han Mars Light (de vita paketen). Finns marlboro o liknande också, men de är tydligen "torrare" där än här. Jag röker inte, så det säger mig inget, men min kille säger att Marlboro inte är lika bra i Tunisien... Mars är ganska billiga... tror att vi betalade 17tnd för en limpa för ett par år sen.

Gammal 2007-08-10, 00:43

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Standard
Det brukar finnas cigaretter i nästan alla supermarkets och i små tobaksbutiker, oftast mest tunisiska märken,dessa kostar mellan 1-2 dinarer per paket.

Tror att ett ev. rökförbud ( om någon skulle komma på tanken ens) skulle få hela Tunisiens befolkning att "go nuts"... :lol:
Svara med citat

Gammal 2007-08-12, 14:57

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Kicki

Det brukar finnas cigaretter i nästan alla supermarkets och i små tobaksbutiker, oftast mest tunisiska märken,dessa kostar mellan 1-2 dinarer per paket.

Tror att ett ev. rökförbud ( om någon skulle komma på tanken ens) skulle få hela Tunisiens befolkning att "go nuts"... :lol:
Ja, nog skulle de go nuts riktigt ordentligt men faktum är att president Ben Ali uttalade sig i våras om att dra igång en anti-rökkampanj eftersom rökningen är ett gigantiskt hälsoproblem i Tunisien.
Ett par tips från min vän Fathi (strandboss på Kaiser i Sousse): undvik de små tobaks/tidningskioserna...köp hellre i större souvenirbutiker och supermarkets. Mars är helt ok. Viktigt vid köp av Marlboro m fl importerade märken är att paketet ska vara försett med det så kallade förseglingsmärket/lappen. Annars riskerar du att få tobak av mycket mycket dålig kvalitet och det märker man lättast genom att ciggpapperet har små bruna fläckar. Och de smakar verkligen vedervärdigt.
Svara med citat

Gammal 2007-08-12, 16:22

Standard
Någon av er som sett några menthol där nere ?
Svara med citat

Gammal 2007-08-12, 16:33

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous

..har sett bland importerade märken...är på väg ner igen..kollar igen och återkommer med detaljer..
Svara med citat

Gammal 2007-08-12, 17:14

Standard
..har sett bland importerade märken...är på väg ner igen..kollar igen och återkommer med detaljer..

Tack så mycket!
Svara med citat

Gammal 2007-09-13, 11:01

ruben-j

Standard Menthol!!!!
Citat:
Ursprungligen postat av ;58184

Jepp,
finns tex Mars och Royal!!!!
Royal helt ok!!!!
Svara med citat

Gammal 2007-09-14, 09:38

Canilla

Nykomling
Canilla är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Skicka ett meddelande via MSN till Canilla
Talking Cigg
Min kille rökte mars där nere...
De Va lätt att få tag i cigg, hade dom inte så sprang dom iväg och köpte åt en. Men vad ni än gör köp inga cigg på stranden! Eller hos solglasögon försäljaren el dyligt. Dom är dåliga - riktigt dåliga kopior...
Ett bra sätt att slippa dåliga kopior var att röka just mars för dom fanns det inga kopior på.
Men taxi chaffisarna vart inte så glada när dom fråga efter cigg...och fick en mars Men men..
Bjöd en Taxi chaffis på en snus men han höll på att köra av vägen så yr vart han! Gick bra men kunde gått illa.. Men ett mkt gott skratt och minne fick vi iallafall.
Man röker överallt - förutom på apoteket typ!
Svara med citat

Gammal 2007-09-26, 08:26

Marlene

Medlem
Marlene är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Standard
Om man vill ta med sig cigg hem, hur många limpor får man ta med i bagaget? Det måste ju vara billigare i Tunisien än på planet.
Svara med citat

Gammal 2007-09-26, 10:36

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Marlene Visa inlägg

Om man vill ta med sig cigg hem, hur många limpor får man ta med i bagaget?
Det står på denna sida.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8