ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-08-08, 23:02

Liam

Nykomling
Liam är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jul 2007

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till Liam
Standard Luftkonditioneringen
Hej! Jag har nu bokat en resa med min flickvän till Sousse 16/9. På resebolagets hemsida står att läsa att läsa att luftkonditionering EJ är tillåten efter 15/9. Hur är det då? Står man ut? Du som varit där berätta gärna.

Skall bo på Occidental Allegro Riviera. Du som varit där ¨får gärna berätta lite om hotellet också.

Mvh Liam
Svara med citat

Gammal 2007-09-22, 21:12

fredgenast

Nykomling
fredgenast är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Rykte: 0

Standard Liam, nykomling
Hejsan! Jag tänkte nyfiket läsa om någon hade svarat på din fråga men det hade ingen gjort. Jag ska till samma hotell som du bodde på. Jag åker 30/9. Hur var det med AC:t? Hur var all inclusive? Deponering? Är flygplanet kraschbenäget? Kommer jag att bli brun? Hur mycket pengar ska jag ha med mig om jag bara köper en eller två väskor,skor....jag är inte shoppoholic? Allmännintryck?
Väntar på svar och tackar på förhand
Svara med citat

Gammal 2007-09-23, 12:53

Gäst

Talking
Ja nu har vi kommit hem (2/9) efter en underbar vecka i PEK.
Bodde på Occidental Allegro Riviera. Vilket superhotell. Det var helt fantastiskt, maten personalen, ja allt. En del maneter i vattnet men brände mig inte. Hade nog tur för det var många som gjorde det.
Kan verkligen rekommendera detta hotell. Visst, det är AI, men maten var faktiskt godare än den vi åt ute. (Har provat flera olika restauranger).
Tyvärr är en vecka så kort tid. Längtar redan tillbaka så det blir nog en vända nästa år också.
Svara med citat

Gammal 2007-09-25, 17:50

Gäst

Standard
Hur var det med AC:t? Hur var all inclusive? Deponering? Är flygplanet kraschbenäget? Kommer jag att bli brun? Hur mycket pengar ska jag ha med mig om jag bara köper en eller två väskor,skor....jag är inte shoppoholic? Allmännintryck?
Väntar på svar och tackar på förhand

Fredgenast + Liam. Ac-t brukar man kunna använda allafall trots att det står ett datum .
Men vet ej hur det är just på erat hotell .
Fast sen tror jag ni överlever även utan det . För vädret i Tn.är växlande såhär års .
Kan vara kanonfint och varmt väder med mkt.sol : )
MEn sen kan de regna också .
Igår var det riktiga skyfall i Tunis ,pratade med en vän där som berättade det : /
Fast generellt har året varit relativt varmt så tror att ni kommer att få de gött : )
Och även bli bruna : )))
All incl.kan jag ej yttra mig om , brukar ej ta det själv .
MEN om ni tycker om nya matupplevelser så ta inte all.incl.
Eller visst kan ni ta det , men missa inte o prova på maten i Tn.också : )
MKT.god .Couscous veg./med kyckling/kött (lamm), är nationalrätten KANONGOD !!!
Och i matväg finns en del att välja på om man tar sig lite ut från de direkta turist stråken .

Pengar ...tror ni klarar er med runt 2000 skr.för en pers./v.
Men de beror ju på var man handlar, äter osv.
De ställena utanför turistiq zonen är mkt.billigare !
Ett tips, handla i Medinan , och pruta : )
Medinan är gamla stadsdelarna i Sousse, där det är ett stort marknads centrum nu som löper i en labyrint liknande form : )
Man kan lätt gå vilse där .

Krachbenäget ...egentligen är ju alla plan de, då det kan hända vad som upp i luften ..Och man är oskyddad .
Mig vetligen så har de endast inträffat en olycka i Göteborg för ett antal år sen .
Och det var ingen större sådan så ni kan flyga lugnt : )
Visserligen är det ett mindre Tn.privatägt flygbolag och ägaren har ej haft det så lätt med Tn.staten som försökt att stoppa honom med div.regler , högre plattavg.osv..
För att det just är ett privatägt bolag .Som konkurerar med Tun.air .
Men han gav sig inte : )
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8