ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-08-03, 12:45

LIA

Standard KAISER I SISTA SEKUNDEN...
ÅKER TILL SOUSSE IMORN & SKA BO PÅ HOTELL KAISER

TOG EN SISTA MINUTEN SÅ VET INGET ALLS OM LANDET DIREKT ELLER HOTELLET

VET NI NÅTT OM HOTELL KAISER I SOUSSE
BÅDE BRA & DÅLIGT :lol:

NÅTT MER VI BÖR TÄNKA PÅ SÄ HÄR I SISTA SEKUND??

JÄTTE SNÄLLT OM NÅN VILL SVARA
Svara med citat

Gammal 2007-08-03, 14:18

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Hej hej!

Jag och en kompis bodde på Kaiser hösten 2005 och var supernöjda! Det är ju inget lyxhotell, utan har väl **+ tror jag. Rent och fräscht, med litet poolområde.

Bra mat i restaurangen i entréplan, och även förvånansvärt bra mat i bufférestaurangen på våning 5 (samma matsal som där frukosten serveras). Bra och proffsig personal!

Två restaurangtips, förutom den i entréplan vid hotellet:

El Ons, superbra och genuin mat. Det är säkert massor med turister där nu efter alla tips här och på ett annat forum. När vi var där så var det mest tunisier där.

Sen ett till ställe som jag inte kommer ihåg namnet på, men förklaring kommer här:

När du kommer ut från hotellet, gå vänster upp för backen (till skillnad mot för höger när man ska ner mot stranden, eller till "stan"), när du kommer till en flervägskorsning så tar du höger, du ska då få bensinmacken på vänster hand. Strax därpå så ligger en liten restaurang på vänster sida, något med sandwichbar om jag inte minns fel... De serverar enklare rätter mycket billigt. Tex en stor tallrik med lammkotletter och tillbehör för runt 5tnd (ca 27.50).

Vi bodde i rum 202, dvs mot poolen till. Det som störde oss var den dörr som skiljde hissentren från korridorerna till rummen. Den slog väldigt när någon gick i den, vilket hördes väldigt tydligt in till vårt rum. Det fanns också en telefon i korridoren som städerskorna svarade i som ringde i tid och otid. Men i övrigt inget att klaga på!

Hoppas att ni får en supertrevlig resa!

Gammal 2007-08-14, 21:06

Standard hotel kaiser i tunisien
jätte bra o billigt, väldigt centralt ni har gångavstånd till det mesta!
Ni ska ju inte hänga på hotellet på er resa utan åk iväg på safari tur el ngt liknande o se lite av landet där ett valdigt vackert land, passa er så ni inte blir lurade i bazarerna nere i byn men mitt bästa tips är ändå o rida kamel nere i öknen och övernatta i matmatta grottor el i öknen under bar himmel finare stjärnor e svårt o finna!!
Have fun!!
Om ni e bara tjejer som åker så stå på er o ha lite skinn på näsa med de tunisksiska flörtiga grabbaran!!
/M halv tunisiskan 8)
Svara med citat

Gammal 2007-08-23, 02:25

Jeea

Standard
Naan som var i den lille butiken på Kaiser ?
Svara med citat

Gammal 2007-08-23, 12:17

Rikki

Standard
Kom nyss hem ifrån min vistelse på från Tunisien. Jag bodde på hotell Kaiser i två veckor. Var ett helt okej hotell för det låga prisläget. Dock så fick vi ett rum som vätte mot gatan utanför och där var det ständigt liv på nätterna.

Det är många där nere som tycker det är roligt att köra runt och spela väldigt hög musik i bilen och det hördes mycket tydligt in på rummet vilket man även vaknade till av ibland. Men i övrigt helt okej, städerskan glömde en anti-insekts sprejburk på vårt rum en dag, hon skämdes nog lite när jag frågade om hon hade glömt den och hon tog den och tackade

Frukosten är ingen höjdare, det är väldigt basict så man klarar sig men ingen präktig frukostbuffé direkt.
Svara med citat

Gammal 2007-08-23, 15:48

Rikki

Standard
Vill bara tillägga att receptionisten får högsta betyg och resaurangfolket, mycket trevliga och hjälpsamma. Något jag kan tipsa om är att fråga om massage på hotellet, vi upptäckte detta kvällen innan vi skulle åka men en kroppsmassage gick på runt 20-30 dinarer, flickvännen hann göra en predikyr innan vi begav oss och det gick på 20 dinarer ~ 120 kr vilket är mycket billigt.

Fråga i receptionen så fixar de en tid, de har massagen på ovanvåningen med utbildad massör.
Svara med citat

Gammal 2007-08-31, 20:12

Alwa och Pelle

Standard Hotell Kaiser
Vi bodde på hotell Kaiser en vecka i maj i år.

Hotellet hade ett bra läge och det var lätt att få taxi in till Sousse och det tog ca tio min att gå till stranden.

Vi fick ett rum mot den lilla poolen. Sängarna var rätt hårda. Bädden bestod av påslakan, i garderoben fanns filtar. Rummen städades varje dag.
Det var ett mellanrum mellan dörren och golvet som gjorde att allt som hände i korridoren hördes in. Vi blev väckta varje natt av hundar som ylade ikapp med minaretutropen.

Toaletten och duschen fungerade. Vi fick även en liten balkong med två plaststolar och ett bord.

Frukosten bestod av te, choklad, flingor, små yoghurtar, croissant (ibland med choklad), ägg, mjukost, smör, tomat och lök i olja och en slags söt saftjuiceliknande dryck.
Det fanns inte frukt, köttpålägg, vatten eller mjölk.
Svara med citat

Gammal 2007-09-01, 09:15

Gäst

Standard Mjölk fanns
Jo då, Mjölk fanns i en sådan stor tunna som kaffet och te vattnet fanns i

Kaiser är ett toppen hotell till sitt pris !!
Svara med citat

Gammal 2008-03-16, 21:32

Gäst

Standard Kaiser Hotell
Jag har läst på flera andra sidor att vattnet var brunt när man duschade, någon som kan säga något om detta?
Svara med citat

Gammal 2008-03-18, 14:55

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Rykte: 0

Standard
Här har du uppdaterad info. Halva Kaisers hotelldel har genomgått stambyte nu i januari när jag var där och då hände att vattnet var lite ljusbrunt vissa dagar men bara stundtals. När jag var där igen förförra veckan så startade en vårstädning, allmän uppfräshning av allmänna ytor. De höga pelarna i baren har försetts med nytt kakel, marmorentrén utanför är polerad samt trappsteg mellan reception och bar har försetts med nya marmorsteg. Sittmöber utanför baren håller på att få ny klädsel. Före detta relaxavdelningen på första våningen har nu ersatts av helt ny fräsh hammam-avdelning i källaren med bastu och jaquzzi m.m.. Där kan man beställa olika typer av massage allt från en halvtimme till återkommande behandling hela vistelsen utifrån personliga behov. Trapphusens väggar får ny vit färg. Poolens kakel har fixats till. Den del av stranden Boujaafar som hotellet förfogar över kommer att ha fler solsängar än i fjol, och madrasserna är utbytta.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8