Hej hej!
Jag och en kompis bodde på Kaiser hösten 2005 och var supernöjda! Det är ju inget lyxhotell, utan har väl **+ tror jag. Rent och fräscht, med litet poolområde.
Bra mat i restaurangen i entréplan, och även förvånansvärt bra mat i bufférestaurangen på våning 5 (samma matsal som där frukosten serveras). Bra och proffsig personal!
Två restaurangtips, förutom den i entréplan vid hotellet:
El Ons, superbra och genuin mat. Det är säkert massor med turister där nu efter alla tips här och på ett annat forum.

När vi var där så var det mest tunisier där.
Sen ett till ställe som jag inte kommer ihåg namnet på, men förklaring kommer här:
När du kommer ut från hotellet, gå vänster upp för backen (till skillnad mot för höger när man ska ner mot stranden, eller till "stan"), när du kommer till en flervägskorsning så tar du höger, du ska då få bensinmacken på vänster hand. Strax därpå så ligger en liten restaurang på vänster sida, något med sandwichbar om jag inte minns fel... De serverar enklare rätter mycket billigt. Tex en stor tallrik med lammkotletter och tillbehör för runt 5tnd (ca 27.50).
Vi bodde i rum 202, dvs mot poolen till. Det som störde oss var den dörr som skiljde hissentren från korridorerna till rummen. Den slog väldigt när någon gick i den, vilket hördes väldigt tydligt in till vårt rum. Det fanns också en telefon i korridoren som städerskorna svarade i som ringde i tid och otid. Men i övrigt inget att klaga på!
Hoppas att ni får en supertrevlig resa!