ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-08-01, 11:08

Lovisa

Standard Tåg från hammamet till tunis elr sousse?
Hej! Jag undrar om det är någon som vet om det går några bra tåg från hammamet till sousse, för jag ska bo i hammamet i tunisien på semester men skulle vilja besöka någon större stad som tunis eller sousse. Vet nån vilket som är enklast o som går snabbast att ta sig till från hammamet? Jag skulle helst inte vilja åka taxi för de verkar så galna i trafiken så jag tror inte jag vågar haha. Tacksam för svaaar!
Svara med citat

Gammal 2007-08-01, 11:23

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 7

Standard
Kolla den här sidan:

http://www.seat61.com/Tunisia2.htm
Svara med citat

Gammal 2007-08-03, 18:02

Standard
tågen till Sousse och Tunis är billiga och går ganska ofta, det är billigare att beställa ToR med en gång än enkel. tar ca 1,5 timme till Tunis och skulle tro desamma till Sousse. Dock rek ta taxi till Gare Bir Bouregba utanför Hammamet så slipper du mjölktåget från Hammamet och dit, Taxin kostar ca 20 kr dit. Tågbiljetten till Tunis enkel ca 25 kr för två år sedan Men en upplevelse att åka tåg
Svara med citat

Gammal 2007-08-04, 09:35

gästen...

Standard
Annars om man ej vill åka tåg kan man ta lokalbussen :wink:
Tar ngn.timme men ett bra alt.
Då du ej ville åka taxi , annars finns ju louagen med du kan ta, kostar ej många dinarer och är det snabbaste sättet att ta sig båda till Sousse och Tunis
Svara med citat

Gammal 2007-08-09, 11:20

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Jag tog tåg från Sousse till Tunis förra veckan. Eftersom det är varmt nu så var det skönt att åka första klass eftersom det finns AC där, vilket det inte gör i andra,( det är dessutom fler resenärer i andra=trångt och varmt) och betalade bara knappt 15 dinarer tur och retur.

Tåget stannar vid färre stationer på vägen än för några år sedan och tar nu 1 tim.50 min.
Till Bir BouRegba där man byter till Hammamet tar det från Sousse ungefär en timme.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8