ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-26, 15:33

Zandra.

Standard Märkes kopior på väskor, bälten.etc.
Tjenare! Jag läste att det finns mycket skor , bälsten och väskor att shoppa i Tunisien Jag undrar om väskorna/bälterna är kopior av tex D&G, Gucci, Louis voutton etc. Eller är det bara vanliga väskor utan märken? Finns det kopior av märkes klockor?

Tack för all info på detta bra forum!

//Zandra
Svara med citat

Gammal 2007-07-26, 18:28

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Det finns gott om märkeskopior när det gäller bälten o väskor (främst LV tycker jag). En del skor finns också som kopior, eller att det står tex prada eller dior på skorna...

Gammal 2007-08-01, 16:42

Standard
nån som vet om kopiorna ser äkta ut elr om det står typ LL istället för LV på louis viutton väskorna o såna saker, elr är det bra kopior?
Svara med citat

Gammal 2007-08-01, 17:11

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Standard
Det står LV på LV-kopior och så vidare... Det är väl modellerna som skiljer kopiorna från originalen, plus kvalitet och detaljer förstås - och priset!

Gammal 2007-08-01, 19:07

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia

Det står LV på LV-kopior och så vidare... Det är väl modellerna som skiljer kopiorna från originalen, plus kvalitet och detaljer förstås - och priset!
Det ironiska i sammanhanget är att det var just LV som var först med att tycka dit sitt emblem (LV) på sina väskor i slutet av 1800-talet för att just förhindra att någon kopierade deras väskor. Sedan har de blivit de mest kopierade varorna, och folk tror att bara för att de trycker dit ett LV på en produkt så blir det någon slags status och folk köper det oavsett hur ful väska det är. Ni som köper kopior och framförallt LV borde känna till detta. Nästan all piratkopiering av LV och annat görs i fabriker Kina, medans företaget LV tillverkar sina grejor av hantverkare i ateljér i Paris.
Svara med citat

Gammal 2007-08-01, 22:20

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Standard
Jag tror att dessa piratkopior görs i Tunisien faktiskt.

För mig är det inte viktigt att det står LV, Gucci, Prada etc på en väska, jag köper den om den är fin.

Gammal 2007-08-04, 18:16

Zandra.

Standard
Ser fram emot att shoppa väskor då Självklart, det viktigaste är att väskan är fin! Kul med väskor som inga andra har!
Svara med citat

Gammal 2007-08-06, 20:00

a-k

Medlem
a-k är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Rykte: 0

Standard
Hej,jag undrar om det finns mycket fina skor till killar oxå,ungdom typ, tänkte på sonen som oxå ska med
Svara med citat

Gammal 2007-08-06, 20:20

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Standard
Ja, jag tycker att det finns mycket snygga herrskor också! Så han borde kunna hitta något.

Gammal 2007-08-09, 10:58

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Standard
Snygga herrskor kan man få för 20-40 dinarer beroende på modell, både gympadojor och "finare" skor. Det är oftast billigare i skoaffärerna än i turistaffärerna där de anger ett löjligt högt startpris, vilket ändå slutar med att du prutar ner till ett högre pris än i skoaffärerna...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8