ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-19, 13:18

Zandra

Standard Riadh Palms
Hej! Finns det någon som har bott på Riadh Palms i Sousse och kan berätta lite (Gärna jätte mycket) om hotellet!! hehe. Vi har All inclusive, men tänker även gå ut och äta på de små tunisiska restaurangerna :wink:

Ser fram emot att höra vad just du tyckte om hotellet!

Kram Zandra
Svara med citat

Gammal 2007-07-19, 20:36

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Har inte bott där, men utifrån ser det ut att vara ett fint hotell med jättebra läge precis vid stranden.

Mitt bästa (och nästan enda) restaurangtips är El Ons, som ligger snett mitt emot Riadh Palms, bredvid Tej Merhaba center.

I Tej Merhaba finns mycket butiker, men det mesta är ganska dyrt. Kul att gå och titta i alla fall!

Gammal 2007-07-20, 05:34

Zandra

Standard
Godmorgon Sofia!

Det låter ju trevligt El ons, ska lägga den restaurangen på minnet :wink:
Ja titta i butiker är aldrig fel.hehe. Är det ett stort shopping center? Är det marknaden som gäller om man ska hitta lite billigare shopping, eller finns det några mer roliga shopping ställen ? Brukar det vara marknader i sousse förutom i medinan? (Antar att medinan i stort sett är öppen varje dag). Är den det? :P
Svara med citat

Gammal 2007-07-20, 10:48

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Ja, Tej Merhaba är ett ganska stort shoppingcenter! Det finns ett till där borta, som jag tror heter Slim center. Vi var nog aldrig dit, inte vad jag minns!

Det finns många affärer hela vägen bort mot medinan, så shopping finns det gott om!

Precis vid ingången till medinan så finns en jätteaffär i massor av våningar som heter Soula center. Där finns alla tänkbara souvenirer och annat till fasta priser. Men titta bara på priserna där, och pruta sen ner billigare i medinan.

Medinan är nog stängd en dag per vecka, men jag minns tyvärr inte vilken dag det var. (Alla affärer brukar ha en dag per vecka då de håller stängt, i alla fall de flesta, men det kan vara olika dagar för olika typer av affärer.) Det finns en marknad i Sousse också, som kallas kamelmarknaden. Vi var aldrig på den, minns inte vilken dag det var... men kanske söndagar. De vet i hotellreceptionen iaf, om ingen annan här inne vet. (Kicki vet garanterat, men hon är ju i Tunisien nu.)

Jag har fått info om att en stor skoaffär i tre våningar har öppnat i centrum också. Kicki kommer säkert att kolla in den och komma med info när hon kommer hem!

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8