Ja, Tej Merhaba är ett ganska stort shoppingcenter! Det finns ett till där borta, som jag tror heter Slim center. Vi var nog aldrig dit, inte vad jag minns!
Det finns många affärer hela vägen bort mot medinan, så shopping finns det gott om!
Precis vid ingången till medinan så finns en jätteaffär i massor av våningar som heter Soula center. Där finns alla tänkbara souvenirer och annat till fasta priser. Men titta bara på priserna där, och pruta sen ner billigare i medinan.
Medinan är nog stängd en dag per vecka, men jag minns tyvärr inte vilken dag det var. (Alla affärer brukar ha en dag per vecka då de håller stängt, i alla fall de flesta, men det kan vara olika dagar för olika typer av affärer.) Det finns en marknad i Sousse också, som kallas kamelmarknaden. Vi var aldrig på den, minns inte vilken dag det var... men kanske söndagar. De vet i hotellreceptionen iaf, om ingen annan här inne vet. (Kicki vet garanterat, men hon är ju i Tunisien nu.)
Jag har fått info om att en stor skoaffär i tre våningar har öppnat i centrum också. Kicki kommer säkert att kolla in den och komma med info när hon kommer hem!