ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-19, 08:43

Zandra

Standard Tips på Utflykter
Hej! Nu börjar resan till Sousse närma sig, underbart! Eftersom jag&min sambo ska vara där i 2 veckor så vill vi gärna ha alla möjliga tips på roliga utflykter! En 2 dagars tur i Sahara har vi redan bestämt att vi ska göra!

Finns det några roliga båt utflykter, där man får stanna till på mysiga badställen? Jag har läst att "Pirat båten" inte ska vara någon höjdare.

Ha de fint!!
Svara med citat

Gammal 2007-07-19, 09:20

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Håller med, piratbåten är inte någon höjdare...

Jag skulle på egen hand ha åkt ner till hamnen, eller till Port el Kantaoui, och se om det finns någon mindre segelbåt och prata direkt med dem.

Gammal 2007-07-19, 09:27

Zandra

Standard
Okej, ja det brukar ju alltid få massa utflykter från hamnarna
Har du åkt med nåra sådanna båt urflykter? Tack för all info
Svara med citat

Gammal 2007-07-19, 12:10

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Standard
Jag har åkt med en sån liten segelbåt, men det var på Kerkennah (en ö som ligger norr om Djerba) och min kille känner den killen som äger båten. Det var en jättetrevlig dag, och den killen jobbar massor med turister.

Det borde ju finnas såna båtar även i Sousse och i Hammamet... Jag har inte tänkt på att titta bara. (Jag är ingen båtmänniska...)

Jag har åkt piratbåt också, och vi fick lite "specialbehandling" iom att min kille är tunisier, så vi hade rätt trevligt, men många av turisterna klagade på att det var en dålig utflykt (vilket jag nog också hade tyckt om vi åkt som vanliga turister). Vi satt hela utflykten på kaptenshyttens tak, och hade med egen fisk som kocken grillade åt oss osv. Personalen som tog paus satt också med oss och snackade lite.

Kram, Sofia

Gammal 2007-07-19, 13:06

Zandra

Standard
Hej Sofia!

Okej.hehe. Ja någon båt hittar man nog :wink:
Vet du hur varmt det brukar vara i aug. Åker den 12-16 Aug. Jag läste att det va runt 30-35 grader, ganska mycket varmare än kalla Göteborg nu

Kram Sandra
Svara med citat

Gammal 2007-07-19, 20:28

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Standard
Jag har aldrig varit där i augusti, men enligt min pojkvän så är bästa tiden från 25 juli och framåt, till slutet av augusti. Det har varit närmare femtio grader vissa år, och jag tror att temperaturen snarare ligger runt fyrtio än trettio, men det skiljer ju från år till år. I år har det varit väldigt varmt hela vintern, men när jag var där i april så var det kallt o blåsigt... typiskt!

Gammal 2007-07-20, 05:40

Zandra

Standard
Okej, va varmt! fast man ska inte klaga :wink: Får njuta av den värme & sol man får.hehe. Ja det va ju typiskt! Är det tll Sousse du brukar åka? Eller är det även andra delar av Tunisien? Hoppas du får det varmt och soligt nästa resa!
Svara med citat

Gammal 2007-07-20, 10:50

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Standard
Jag har "bara" varit till Tunisien tre ggr. Första gången så var jag och pojkvännen till Hammamet på två veckors charter. Men en av veckorna åkte vi till Sfax och Kerkennah för att hälsa på hans familj. Då stannade vi i Sousse i flera timmar på nervägen, och jag blev kär i stället! (Kändes som att jag hade varit där förut...).

Sen dagen vi åkte hem så var vi till Sousse igen.

Andra resan var med en kompis till Sousse i två veckor. Nu i april så var jag ner till Sfax och hälsade på familjen igen. (Sörjde att vi inte hade möjlighet att åka något till Sousse... )

Kram, Sofia

Gammal 2007-08-09, 11:37

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Standard
Det ska finnas båtturer från Sousse till en liten ö utanför Monastir som heter Kouriat. Vet inte vilka bolag som håller i det, men hör med ditt resebolag eller kolla i hotellpärmarna!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8