Tycker verkligen inte att du ska hålla dig till hotellet då du reser med barn !
Ni kommer att missa så mycket då och all den goda maten , kanske se en o annan kamel ,djur,upplevelser mm.som kommer att bli ett minne för livet : ) speciellt för er lilla son : )
Beroende på hur gamal han är,om han kommer att minnas de

Männikorna är generellt ett underbart folk och man kan ej klaga på dem så mkt.
Men sen finns ju rötägg som är som du beskriver det lite .Men var finns ej det ?
Tunisierna ÄLSKAR barn !!! Hade en gång med mig en systerdotter som då var 6år och de var inga som helst problem med tunisierna och ha med sig barn ; )
De älskade verkligen henne,gamla som unga,män , kvinnor , barn , alla slags människor kom fram till henne , ville ge henne ngn.present .
Eller bara pussa henne på kinderna som de gör i Tun.som en hälsnings sed då man är vänner .(sen finns en del "regler" kring pussandet,dvs.man , kvinno regler osv.men de inte relevant i detta inlägg,då kommer vi ifrån ämnet men generellt ,ju mer pussar på kinden ju bättre vänner är man )
Hon var lite reserverad i början av all uppmärksamhet , men vande sig efter bara ngn.dag .
En enda gång upplevde jag de som en VÄLDIGT jobbig tunisier, en äldre man som höll strax efter hotell Justina på strandvägen och pararellgatan (turiststråket m.shopping )Har sett denna man från första gången jag satt min fot i Tun.
Antar därför att han är kvar fortf.Den blev systerdottern rädd för .
För han var på väldigt mkt.grimaserade (m.otäcka läten) o vlle lyfta upp henne,hon ville ej o sprang iväg,han efter .
Så det var bra säga till honom på skarpen ,först på eng.detta hjälpte ej.
Så tog en diskussion på arabiska med han o DET gjorde susen ; ))
Men annars var det en positiv upplevelse för henne och i Tun.
Hon har börjat ringa o fråga om hon får följa med igen då jag ska dit .
Så det är inget mer än positivt i hennes ögon : ))
Tror absolut inte att ni kommer att ångra er då ni åker du och sonen ; ))