"Panika" kan nog hålla med dig om de du skriver om tjejer i Sv.och då de åker till Tn.Visst e de så att de blir alldeles förfärade av all uppmärksamhet i Tn.av grabbarna.Men i sv.så ojojoj då e de ngt.helt annorlunda!
Sen att det oftast skrivs "arber"att de e de som gör att det blir negativt e ju tråkigt!
För lyssanr man generllt på folk i sv.om va de anser just om araber så är det kanske inte positiva saker man hör...
Men o andra sidan beror de ju helt på hur man är som människa och hur pass intr.man e för de finns faktist damer/kvinnor/tjejer som åker till Tn.och har en semesterfllirt därnere så de e ju inte BARA arbernas fel att synen på kvinnor blivit sådan.
Det har ju till viss del oxå med med turistbrudar att göra,då tunisier får en syn av turisterna som kommer dit o tror då generellt att alla kvinnor (även grabbar,då de finns turister,gays som åker för att hitta en tn.grabb att vara med)är såna att de e ute efter en flirt under semestern.Nu e inte alla såna vill jag påpeka,vare sig tunisier eller turister men därifrån tror jag de fått den synen på turister.
Sen är det ju ett faktum att det är ett muslimskt land då kvinnosynen är annorlunda än den vi har i det västerländska samhället.
Tn.generllet är ett bra land att åka till om man vill uppleva en ANNORLUNDA kultur,menatlitet,historia än den vi har här.
Skillnadenmellan dessa länder kan ibland bli chockerande för den som åker o tror att denne ska åka til ett "ala kanarieöarna "etc.
En turist som åker bör vara beredd på att det inte är som ett av de ställen som jag tex.nämnde nu utan vara förberedd på att det är ett muslimskt land oxå och att de har en annorlunda syn på de västerländska vi lever i.
Sen är det ju så att det beror på vad man har för förväntningar av sin resa,ta de som det kommer istället och var mottaglig för det annorlunda!
Precis som "panika"skrev tex.om en bordskanten som kanske saknar färg,oj oj oj vilken förskräckelse!
Nej då tycker jag man ska stanna hemma istället för Tn.KAN ej jämföras med Sv.att de är si o så i Sv.så ska det vara så även i Tn.
Det tråkiga med hela kråksången är ju då att det negativa OFTAST genomsyrar det positiva och har man en gång upptäckt ngt.negativt så är det väldigt svårt att se det positiva i hela situationen och då e de ju självklart att man bara har en negativ resa!
HAde en bror med mig till Tn.på sem.och säger det ALDRIG MER HAN!!! för han var typisk försvenksad att han klagade på det ena efter det andra efter de 3dje TROTS att jag förklarat för honom att det är anorlunda o de inte sv.vi befinner oss i.
Så de var en "klagomurs resa"den gången vilket inte var så nice utan jag gav upp till slut o lät han fördriva tiden på hotellet mestadels..
Bara man e öppen och en mottaglig person så klarar man sig långt !!!
Sen är det ju krasst så att Tn.passar ej alla,vissa älskar det vissa avskyr det.Själv älskade jag landet första gången jag satte min fot på Tn.mark för mer än 10 år sen : )
Kände mig hemma direkt vilket jag sa till min syrra som var med vid det tillfället o hennes kommentar va"tror att du har rätt fast du aldrig vart här"
Önskar er en bra resa och hoppas ni får en positiv upplevelse av Tn.!