ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-13, 11:19

Nyfiken

Standard hotell kaiser ?
någon som vet hur hotell kaiser är ?
vad finns i närheten? tex shopping, restauranger?

Har hört att poolen ska vara liten, så undrar även om det är långt till stranden? och är det fin strand? Vad heter den, någon som vet?

Var är bästa stället att shoppa på i sousse? finns de olika ställen eller allt är samlat nånstans på ett shopping center tex? Ligger dessa isåfall långt från kaiser?

tack för svar 8)
Svara med citat

Gammal 2007-07-13, 11:47

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Kaiserfrågorna i detalj överlämnas till Sofia, eftersom jag aldrig bott där!

Det är ca 700 m till stranden, och mig veterligt heter den inget speciellt, det finns "bara" en strand som ur badsynpunkt sträcker sig från centrum upp till Port El Kantaoui (och vidare). Stranden är jättefin, vissa delar är lite bättre än andra, man kan ofta sola vid andra hotell om man bara betalar för sin solsäng, sanden är som mjöl.mmmmmmmm 8)

Precis vid Kaiser ligger Restaurang Bonaparte som har bra mat (inte billigast, men bra mat) och har dessutom en pub. Bara något hundratal meter ner i korsningen går du höger eller vänster och hittar hur många restauranger som helst, nästan.

Tej Marhaba är ett stort hotell ungefär mittemot Kaiser, inom området finns ett shoppingcenter med finare och dyrare kläder och skor och lite längre bort,mot Kantaouihållet, mittemot Marhaba Club ligger Slim Center,som också har exklusivare utbud, men om du tänkt shoppa lite mer souvenirer och liknande gör du det bäst i medinan.

Nära medinan ligger Soula Center som har flera våningar souvenirer, med fasta priser som är klart mycket dyrare än i medinan, men ger ett bra hum att man ska kunna pruta sig lägre i medinan än Soulas priser.
I centrum finns många andra butiker av olika slag också som kan vara kul att titta i.
Svara med citat

Gammal 2007-07-13, 11:47

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Standard
Jag har skrivit ganska många inlägg om Kaiser här på forumet. Jag bodde där i två veckor 2-16 sept 2005.

Kaiser ligger inte riktigt ''mitt i smeten'' men har ändå ett helt okej läge, och det är inte långt till shopping. Jag vet inte riktigt vad det är du har tänkt shoppa, men skor och väskor är vad som är prisvärt. Kläder kan man nog hoppa över... det finns en del fina kläder, men de är oftast dyrare än här hemma. Billiga kläder går inte riktigt i den stil vi är vana vid.

I närheten av Kaiser så finns ett shoppingcenter, Tej Merhaba. I närheten så finns också bra restauranger.

Det är en ganska liten pool på Kaiser. Finns inte så jättemånga solsängar och de flesta av dem hamnar i skugga vartefter dagen lider. Det är inte så långt till stranden. Femhundra meter kanske. När du kommer ut från hotellet så tar du till höger nerför backen och sen när du kommer ner mot stranden så svänger vägen höger. Följ den, sen så tror jag att Kaisers strand var vid andra "lilla kuren". Strandkillarna brukar ha koll på när nya turister anländer och står och ropar ''Kaiser'' etc beroene på vilket hotell de jobbar för. Vi höll till på Kaiserstranden alla dagar utom den första då vi var på Karawans strand. Men vi tyckte att Kaiser var bättre.

Sousse är en storstad, tunisiens tredje största, så det finns mycket att göra. All shopping är inte samlat på samma ställe, men man kan väl säga att den mesta shoppingen är mellan Tej Merhaba och medinan. Precis vid ingången till medinan så finns Soula Center. Ett shoppingcenter i flera våningar med fasta priser. Mitt råd är att titta där, och komma ihåg priserna, sen så prutar man sig en bit under de priserna inne i medinan och gör shoppingen där.

I entreplan vid Kaiser så finns en restaurang med bra mat!

Gammal 2007-07-13, 11:48

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Standard
Hihihi, samma minut!

Gammal 2007-07-13, 11:49

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Standard
Sofia!

Två själar och en tanke, hihi!! Men vi är ju överens, av samtida inlägg att döma!!

Kram, Kicki
Svara med citat

Gammal 2007-07-13, 11:58

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Standard
Precis! Inte första gången det blivit så med våra inlägg! Skojjigt!!!

Gammal 2007-07-13, 16:48

Nyfiken

Standard
Tack för era svar ... supper bra
Svara med citat

Gammal 2007-07-13, 18:37

gästen..

Standard
Finns även en liten "bar"precis till hö.en tr.upp,då man kommer in på Kaiser : )
Där man kan köpa dricka,öl , kaffe,snacks o ngn kaka tror jag ? och kanske ngt.mer ?
Vet ej men den kanske tillhör rest.kan vara så ops:
Det är allafall 2 olika separata ställen man bet./beställer och sitter på .
Svara med citat

Gammal 2007-08-23, 02:28

Kikki

Standard
Kaiser ar det besta hotellet<3
Svara med citat

Gammal 2007-08-23, 11:46

kristine

Standard
Jag har min pojkven på Hotel Kaiser.

Utroleg flott hotel! Anbefalar alle at stanna her!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8