ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-15, 15:49

Panika

Standard
Och jag blev väldigt glad att få svar av någon som faktiskt varit där.
Svara med citat

Gammal 2007-07-15, 19:12

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Panika - det förstår jag! Djerba ser superhärligt ut! När du också har varit där så vore det roligt att höra om dina upplevelser också!

Gammal 2007-07-16, 11:46

Standard
Absolut
Nu har min stora dotter (21) och hennes kompisar bestämt sig för att följa med också
Den ena har en liten på då 11 månader - perfekt uträknat för dem, då jag blir automatisk barnvakt. Trevligt!
Ser fram mot att skolorna ska börja och vi kan åka iväg!!!
Skriver en reseberättelse när jag kommer hem
Svara med citat

Gammal 2007-07-18, 11:56

Standard
Hej!

Jag var i Djerba i juni och kan varmt rekommendera stället. "tyvärr" bodde jag på ett lyxigare hotell, och vi åt för det mesta helt fantastiskt god mat där, så jag har inte megaerfarenhet av hur det ser ut med lokala restauranger. Men jag åkte dit med en tunisisk guide som numer bor i Sverige och han tog oss till riktigt mysiga lokala ställen på kvällen, mestadels ställen med myntthé och rökpipor. Det var inte speciellt dyrt och väldigt bra. Stället heter Chichikhan. Eftersom Djerba är lite fattigare än norra delen av Tunisien märks det också på priserna om du söker dig till städerna och tar dig bort från turistområdet. Stränderna är fantastiska! Ön är väldigt platt, där finns olivträd med tusen år på nacken, och en moské och en synagoga i princip vägg i vägg. Besök gärna synagogan, den är otroligt vacker. Inga konflikter här inte... Fråga taxichaufförer om restauranger, dessutom är ofta lokalbefolkningen vänlig. Att kunna några franska fraser underlättar. Ha en underbar semester!
Svara med citat

Gammal 2007-07-18, 17:47

Panika

Standard
Tack, snälla Gäst
Jag har bestämt mig!
Jag älskar myntha - gör ofta eget te hemma...
Och harissa
och, och, och....
Det får bli taxi till byarna till middag!
Tack igen!
Svara med citat

Gammal 2007-08-30, 12:17

Gäst

Standard
idasofija - Djerba

här har jag skrivit lite och lagt ut bilder om djerba..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8