ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-09, 11:41

Nyfiken

Standard vad kostar det att rida kamel?
Jag & min tjej kompis ska åka till Sousse i Augustig. Vi är båda 20 år.. Känns som de kanske är lite ovanligt att två tjejer i den åldern åker dit. är de det? finns de något utbud för tjejer i vår ålder?

Undrar även vad de kostar ( i svenska kronor ) att rida kamel??

är de jätte varmt i början av augustig i Sousse? vi vill nämligen presse :lol:

tacksam för svar !!!!!!
Svara med citat

Gammal 2007-07-09, 12:02

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Hej!

Jag tror inte att det är ovanligt att två tjejer i tjugoårsåldern åker till Tunisien. Ni kommer säkert att bli stormförtjusta i landet!

I början av augusti så är det ganska troligt att det är väldigt varmt. Givetvis så kan det variera från år till år, men det är nog snarare tokhett än för kyligt i alla fall. Så pressandet blir det nog inget problem med!

Om ni tänker på Saharaturen (tvådagar) så kostar den ungefär 900-1000 kr, lite varierande på resebolag. Jag kan verkligen rekommendera den turen, i alla fall om man är borta i två veckor. (En vecka är i kortaste laget tycker jag.)

Jag vet att det finns kamelridning en bit utanför Sousse också, men jag har tyvärr ingen prisuppgift för det. Då handlar det inte om ridning i Saharaöknen utan i stadens utkanter.

Gammal 2007-07-09, 12:22

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Det är mänga tjejer i er ålder som åker dit (har själv varit en...)

Kamelturerna som man kan köpa på olika hotell kan variera i pris och de kan ibland även gå att pruta på, men man bör inte betala mer än ca 20, allra högst 25 dinarer, beroende på vad som ingår och hur lång turen är. Jag betalade 15 förra året, men det var bara för att de som sålde biljetterna kände igen oss för att vi brukar bo på det hotellet.

Jag är ofta där i augusti och det är varmt, ibland VÄLDIGT varmt, men det kan också vara någon halvdag med blåst, mulet och någon skur och åska.

Akta dig för att tokpressa, solen är väldigt stark och reflekteras i den vita sanden, så smörj dig noga och tänk på att solen tar även i skuggan.
Jag har sett otaliga exempel på folk som fått semestern förstörd för att de inte skyddat huden och fått ganska allvarliga solskador!

Det finns massor av restauranger och discon i Sousse, så några problem att sysselsätta sig finns inte!
Svara med citat

Gammal 2007-07-09, 13:16

cappicio

Globetrotter
cappicio är inte uppkopplad
cappicios avatar

Reg.datum: jun 2007

Rykte: 0

Standard
samt att vattnet är otroligt salt.... och det leder oxå till att man bränner sig väldigt lätt.....
been there done that :cry:
Svara med citat

Gammal 2007-07-09, 20:15

Nyfiken

Standard
ooh allt låter super

tack så mycket för svar!
Svara med citat

Gammal 2007-07-09, 20:54

gästen...

Standard
Som tjej så är det inte ovanligt att man åker som 20 årig till Tun.
Det är många som gör det : )
Tror som Sofia att ni kommer att bli supernöjda med Tun.: )
Risken att ni kommer att få lite "väl mycket"uppmärksamhet av den manliga befolkningen i Tunisien är STOR !

2 tjejer i 20 års åldern som åker till Tun.är mycket uppskattat av grabbarna därnere .
Ibland kan det bli lite väl jobbigt med all den uppmärksamhet, men sen beror det på hur man är själv också .
Menar om man hejar på alla som säger hej,pratar med dem ,smilar till dem osv.då är det kört ! Då kommer man få det jobbigt .
Men sen finns det människor som uppskattar det också , så det beror helt och hållet på hurdan man är som människa ..
Vissa gillar det , vissa ej ...

Kamelturerna brukar kosta runt 15tdn.- 25 tdn.
Som "kicki"skrev så hade hon haft 15 tdn.(då hon "kände" ngn.)på en som är något utanför Sousse,vet att det finns ett ställe som har det priset konstant, då ingår transport till och från hotellet , ridning,lite bröd,mm.

Sedan i aug.kommer ni GARANTERAT ha det varmt och skönt : )) kanske lite för varmt , själv uppskattar jag värmen : ))
Det har varit ovanligt varmt detta år i Tun.även över vintern så varmt får ni : ))
Svara med citat

Gammal 2007-07-09, 20:56

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av gästen...

Som tjej så är det inte ovanligt att man åker som 20 årig till Tun.
Det är många som gör det : )
Tror som Sofia att ni kommer att bli supernöjda med Tun.: )
Risken att ni kommer att få lite "väl mycket"uppmärksamhet av den manliga befolkningen i Tunisien är STOR !

2 tjejer i 20 års åldern som åker till Tun.är mycket uppskattat av grabbarna därnere .
Ibland kan det bli lite väl jobbigt med all den uppmärksamhet, men sen beror det på hur man är själv också .
Menar om man hejar på alla som säger hej,pratar med dem ,smilar till dem osv.då är det kört ! Då kommer man få det jobbigt .
Men sen finns det människor som uppskattar det också , så det beror helt och hållet på hurdan man är som människa ..
Vissa gillar det , vissa ej ...

Kamelturerna brukar kosta runt 15tdn.- 25 tdn.
Som "kicki"skrev så hade hon haft 15 tdn.(då hon "kände" ngn.)på en som är något utanför Sousse,vet att det finns ett ställe som har det priset konstant, då ingår transport till och från hotellet , ridning,lite bröd,mm.

Sedan i aug.kommer ni GARANTERAT ha det varmt och skönt : )) kanske lite för varmt , själv uppskattar jag värmen : ))
Det har varit ovanligt varmt detta år i Tun.även över vintern så varmt får ni : ))
"på en som är något utanför Sousse" självklart menar jag att turen är en bit utanför Sousse , dock ej i öknen .
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8