ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-05, 16:50

Joakim

Standard Republikens dag 25/7!
Jag och min flickvän kommer att anlända till Sousse den 25/7 och jag har då upptäckt att det är republikens dag alltså deras nationaldag. Är det stängt i affärer, Medinan mm? Är det mycket fest?
Svara med citat

Gammal 2007-07-05, 20:32

gästen...

Standard rep.dag ...
Ang.rep.dag i Tun.så håller de ej stängt ngt.alls..
Allt hålls öppet som vanligt , det man märker av är att det är lite förberedelser till karnevaltåget osv.
Det är en festlighetens dag i Tun.och har varit i Sousse under den tiden : )
Det hålls lite tal, ibland kommer presidenten dit , håller tal och det är karnevaltåg där : )))
Kul o vara där då och fira : )) och se allt : )))
Svara med citat

Gammal 2007-07-05, 20:36

Standard Re: rep.dag ...
Citat:
Ursprungligen postat av gästen...

Ang.rep.dag i Tun.så håller de ej stängt ngt.alls..
Allt hålls öppet som vanligt , det man märker av är att det är lite förberedelser till karnevaltåget osv.
Det är en festlighetens dag i Tun.och har varit i Sousse under den tiden : )
Det hålls lite tal, ibland kommer presidenten dit , håller tal och det är karnevaltåg där : )))
Kul o vara där då och fira : )) och se allt : )))
Mig vetligen så åker då presidenten till olika städer o firar,de olika för var år..han var i Sousse då jag var där :: )))
Svara med citat

Gammal 2007-07-05, 21:49

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Ja, jag var också i Sousse när presidenten var där 25 juli och det var väldigt trångt på gatorna i stan och vid strandpromenaden, så det är väl mest där det märks. Annars tyckte jag det mesta var som vanligt.

Kanske inte bästa dagen för shopping.....
Svara med citat

Gammal 2007-08-09, 11:46

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Redan den 24/7 stängdes hela centrala Sousse av för biltrafik mitt på dagen, för på kvällen var det parad och inledande av Aoussoufestivalen och presidentbesök. Ofantligt mycket folk överallt, likaså på nationaldagen dagen efter och ett pampigt fyrverkeri från stranden vid Boujaafar.
Det kändes som om hela Sousse var ute och rörde på sig samtidigt!!
Svara med citat

Gammal 2007-10-22, 12:50

Gäst

Standard
är själv gift med en tunisier från sousse och vet att den nuvarande presidenten alltid kommer till sousse den dagen eftersom han är från just sousse.
Svara med citat

Gammal 2007-10-23, 19:01

Gästgäst

Standard
citat
"Redan den 24/7 stängdes hela centrala Sousse av för biltrafik mitt på dagen...."
Och även stränderna runt om stängs av då , det är patrullbåtar ute på havet omkring Boujafaar just för att attentat emot presidenten ej sak förekomma .
En massa poliser ute då och tror ej jag har sett SÅ mkt.poliser på en så kort sträcka som denna dag : )
Sedan är det Sousse han åker till då han är född där,så det är ej i andra städer bara Sousse : )
HELA STAN ÄR UTE SAMTIDIGT DÅ :: ))) karnevaltåg genom stan,startar oftast ovanför Kaiser och går nedåt mot Medinan , strandvägen : )
Alla förberedelser kan man redan börja se en / två dagar innan ..
En kul upplevelse : )
Svara med citat

Gammal 2007-10-23, 19:41

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Rykte: 0

Talking
Citat:
Ursprungligen postat av Gästgäst Visa inlägg

citat
"Redan den 24/7 stängdes hela centrala Sousse av för biltrafik mitt på dagen...."
Och även stränderna runt om stängs av då , det är patrullbåtar ute på havet omkring Boujafaar just för att attentat emot presidenten ej sak förekomma .
En massa poliser ute då och tror ej jag har sett SÅ mkt.poliser på en så kort sträcka som denna dag : )
Sedan är det Sousse han åker till då han är född där,så det är ej i andra städer bara Sousse : )
HELA STAN ÄR UTE SAMTIDIGT DÅ :: ))) karnevaltåg genom stan,startar oftast ovanför Kaiser och går nedåt mot Medinan , strandvägen : )
Alla förberedelser kan man redan börja se en / två dagar innan ..
En kul upplevelse : )

Är det möjligtvis så att det blir nåt liknande där i Sousse i sambandet med hans 20-års jubileum vid makten, dvs 7:e november? Då är jag där...

Gammal 2007-10-24, 12:01

Gästgäst

Standard
Oj!!! Har det gått 20 år redan : ?
Tiden går fortare än fortast !
Trots att han egentligen ej ska vara vid makten mer då han suttit sin max mandat period redan så lyckas han med lagar och regler som han "fixar "till det ...
Det kan du nog räkna med att det blir festligheter då i HELA Tn. :: )))
När man firar i Tn.så firar man rejält och detta är något stort att han firar jubileum .
Så du kommer nog uppleva något utöver det vanliga ..
För detta i tidigare inlägg är något som sker varje år i Tn.och det är festligheter ..
Då kan du tänka dig att det är det denna dag !
Har varit i Tn.själv just denna dag.Men dock ej ett jubileums år .
Då har det varit karneval ,hela stan är ute på en och samma gång och presidenten kom till Sousse .
Barnen hade förberett uppträdande till Ben Ali osv...
Då har det varit relativt mycket firande och nu är det jubileum : )))
Svara med citat

Gammal 2007-10-24, 12:13

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Rykte: 0

Thumbs up
..Hmm ..låter bra det där och eftersom han är från Sousse så kanske man även får en glimt av honom också..

Gammal 2007-11-04, 23:44

Kikki

Standard
Jag ar her selv den dagen och det blir spennande och se hva som foregår da.
Alle her har fått fri från skolan i en vecka pga det.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8