ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-04, 11:20

Sassa

Standard All inclusive eller inte i Sousse?
Hej!

Jag och min sambo skall åka till Sousse i augusti och vi funderar på om man skall ha all inclusive eller inte.. Är detta något som lönar sig, eller är det bättre att åka "vanlig" charter?? Tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2007-07-04, 11:49

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Jag skulle absolut inte välja all inclusive, men det beror ju helt och hållet på hur man är som person, om man föredrar all inclusive eller inte.

Halva nöjet med utlandsresan är att få prova på olika mat (landets mat) och leta mig fram till min favoritrestaurang. Maten på all inclusive består ju oftast av bufféer med ganska intetsägande mat (i min smak).

Mat är BILLIGT i Tunisien, så man behöver inte oroa sig för att det ska bli svindyrt att äta ute.

Gammal 2007-07-04, 12:23

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
En del vill ha all-inclusive, andra inte och jag tillhör de sistnämnda.....

Efter vad jag har kunnat se på priser så tycker jag att det extra som man får betala för AI kostar mer än vad jag betalar för att äta ute i Tunisien(jag brukar dock ha frukost som ingår=bekvämt).

Hotellmat i Tunisien brukar tyvärr vara ganska slätstruken,har aldrig hört om något hotell som "varit känt för sin goda mat", ofta är det bufféer med mycket blandningar på samma fat, dessutom tror jag det är större risk för magsjuka med mat som (ofta) åker in och ut i köket och varmhålls. Dessutom är det ju i princip samma mat varje dag, och det kan ju bli lite trist, eftersom ju mat bidrar en stor del av reseupplevelsen.

Det är som sagt inte dyrt att äta ute i Tunisien(om man inte går på exklusiva turistrestauranger i PEK etc) och till och med små ställen på stan serverar god, billig och nylagad mat av alla sorter.

Det skulle väl i så fall löna sig med AI om man nu är väldigt stor i maten :? .........
Svara med citat

Gammal 2007-07-04, 12:24

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Nu har jag inte testat all inclusive i Tunisien, men vill ändå slå ett slag för denna hotellform

Personligen föredrar jag alltså all inclusive, men inte pga kostnaden. Det är oftast mer ekonomiskt att inte välja all inclusive, men jag gillar att slippa tänka på pengar på min semester.
Med det inte sagt att jag inte äter utanför hotellet, men jag känner inte att jag förlorar på det, även om det är gratis för mig att äta på hotellet.

Så, jag föredrar all inclusive hotell, men vill inte missa maten utanför.
Svara med citat

Gammal 2007-07-18, 18:16

AT

Standard
Hej!
När vi åkte så resonerade vi så här för vi är en familj.
Vi tar halvpension (frukostbuffé och kvällsbuffé) och vill vi äta
ute nångon annanstans någon kväll gör vi det, eftersom maten inte
är dyr. Vi åt ute på lunchen annars åt vi buffén på hotellet som var mycket god och variationsrik varenda kväll i 2 veckor. Om bara min man och jag hade åkt så
tror jag inte att vi hade tagit AI eller halvpension. Som familj var detta jätteskönt.

Hälsningar

AT
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8