ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-07-02, 14:38

Emeliiii

Standard Lite tips och info tack
Jag och min pojkvän ska åka till Sousse i mitten på augusti och bo på Marhaba Palace som verkar ligga i sousse nord, lite i mitten mellan Sousse och PEK. Men vi vill ju vara in till Sousse på kvällarna och shoppa och så.
Var exakt ligger Marhaba Palace?
Hur mycket kostar det att ta sig in till Sousse med taxi?
Vad kan man göra runt omkring Marhaba Palace på dagarna/kvällarna?
Finns det båtturer som någon kan rekomendera?
Några andra smarta tips eller information som kan vara bra att få reda på?

Tack på förhand
Svara med citat

Gammal 2007-07-02, 21:26

gästen

Standard marhaba palace...
Marhaba palace ligger i närheten av Kantaoui ,ca 400 m till sjäva centrum i Kantaoui .
Ni kan strosa runt i Kantaoui och äta lite gott , se marinan .
Det är ett lugnt ställe ,ett turistkomplex som är uppbyggt just för turismen .
Själv föredrar jag att åka till Kantaoui över dan och få lite annat tempo sen tillb.till Sousse.För man märker av att det är annat tempo i Sousse än Kantaoui : )
Billigare att äta/handla /saker tex.cigg,mm.är det också i Sousse : )
Så vill ni handla ngt.med till hotellet eller dyl.(mysigt med en frukost på er egen balkong eller utepl.tycker jag allafall, trots att man kanske har frukost inr.i hotellpriset )handla detta i Sousse : )
Så tror att ni oxå kommer antagligen att vara i Sousse mkt .kvällstid : )
Annars kan man somsagt gå runt i Kantaoui ,finns ngt.uteställe i Kantaoui och de flesta hotell har ngn.form av bar ...
Varför inte hyra en vespa och åka till Hergla ?
Ett litet samhälle som liggger ngr.km.utanför Kantaoui .
Kanonfin väg dit !
Till Sousse tar ni er med taxi som kostar ej många dinarer: )
Ca 4 tdn .Så det är ej mkt . : )
Men ni kan även ta lokalbussen, kostar 200-300 millim (1000 millim - 1 tdn - ca 5,5 skr )Ni vinkar bara in bussen , ställ er jämte vägen mot Sousse,så vinkar ni in bussen : )
Eller så kan ni hålla utkik efter de taxibilar som har en blå rand men förövr.gula,så bet.ni endast för den plats ni anv.och delar taxin med andra : )
Kostar ca 500 millim . så de billigt : ))
Sen finns små turist tåg mankanåka med,startar bakom nöjesfältet i Kantaoui.
Nöjesfältet är mestadels för de små : )
Sen har ni häst o vagn,vilket jag ej tycker om, då hästarna ser väldigt vanskötta ut : /
Tuktuk kan ni också åka,mopedtaxi med tak tillsammans med andra som åker också : )kostar ungefär som taxin .

Hoppas ni kommer att få en bra resa
Svara med citat

Gammal 2007-07-02, 21:29

gästen...

Standard kantaoui
Missade att nämna att till marinan anländer båtar från all världens hörn sommartid och det är väldigt vackert där : ))
Svara med citat

Gammal 2007-07-03, 08:32

Standard Re: marhaba palace...
Tack så mycket!
Jag har läst att solstolar kostar pengar även på något hotell vi kikade på, gäller det även alla hotell?
Svara med citat

Gammal 2007-07-03, 08:47

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Det skiljer från hotell till hotell om stolarna kostar pengar eller ej. Jag har bott på Emira i Hammamet -04 och då ingick stolarna. Sen så bodde jag på Kaiser i Sousse -05 och då kostade två stolar och ett parasoll 5 tnd för en heldag. Vi kom ofta lite sent och fick bara madrasser, så vi pratade med strandkillen om det och han sa att vi kunde betala i förväg till dagen efter, så reserverade han stolar. Då blev det så att dagen efter så solade vi inte, för det var lite dåligt väder. Sen stack vi på saharatur i två dagar. Fyra dagar efter att vi betalat så var vi tillbaka, och det kom han ihåg och gav oss våra bokade stolar (som han bokat alla tre dagarna...).

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8