Marhaba palace ligger i närheten av Kantaoui ,ca 400 m till sjäva centrum i Kantaoui .
Ni kan strosa runt i Kantaoui och äta lite gott , se marinan .
Det är ett lugnt ställe ,ett turistkomplex som är uppbyggt just för turismen .
Själv föredrar jag att åka till Kantaoui över dan och få lite annat tempo sen tillb.till Sousse.För man märker av att det är annat tempo i Sousse än Kantaoui : )
Billigare att äta/handla /saker tex.cigg,mm.är det också i Sousse : )
Så vill ni handla ngt.med till hotellet eller dyl.(mysigt med en frukost på er egen balkong eller utepl.tycker jag allafall, trots att man kanske har frukost inr.i hotellpriset )handla detta i Sousse : )
Så tror att ni oxå kommer antagligen att vara i Sousse mkt .kvällstid : )
Annars kan man somsagt gå runt i Kantaoui ,finns ngt.uteställe i Kantaoui och de flesta hotell har ngn.form av bar ...
Varför inte hyra en vespa och åka till Hergla ?
Ett litet samhälle som liggger ngr.km.utanför Kantaoui .
Kanonfin väg dit !
Till Sousse tar ni er med taxi som kostar ej många dinarer: )
Ca 4 tdn .Så det är ej mkt . : )
Men ni kan även ta lokalbussen, kostar 200-300 millim (1000 millim - 1 tdn - ca 5,5 skr )Ni vinkar bara in bussen , ställ er jämte vägen mot Sousse,så vinkar ni in bussen : )
Eller så kan ni hålla utkik efter de taxibilar som har en blå rand men förövr.gula,så bet.ni endast för den plats ni anv.och delar taxin med andra : )
Kostar ca 500 millim . så de billigt : ))
Sen finns små turist tåg mankanåka med,startar bakom nöjesfältet i Kantaoui.
Nöjesfältet är mestadels för de små : )
Sen har ni häst o vagn,vilket jag ej tycker om, då hästarna ser väldigt vanskötta ut : /
Tuktuk kan ni också åka,mopedtaxi med tak tillsammans med andra som åker också : )kostar ungefär som taxin .
Hoppas ni kommer att få en bra resa