ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-06-29, 12:27

Standard Sousse?
Hej jag skulle vilja höra lite om hur Sousse är.

Finns det uteställen som är bra? har läst om ett ställe som heter living.. någon som vart där?
Är det dyrt att åka taxi eller minitåg till port kanta... nånting hette det haha

är det jättesvårt att få tag på alkoholhaltiga drycker? Har hört att det endast säljs sprit på en viss affär som hette nåt med general magasin eller nåt sånt.. är den lätt att hitta?

Det här med medinorna... hur länge har de öppet? har hört att man med fördel går dit på eftermiddagen men hur sent på eftermiddagen bör man gå dit för att inte missa att de stänger?

är vattnet dyrt? vad bör man inte missa att se i Sousse?

Tack för alla tips jag får.
Svara med citat

Gammal 2007-06-29, 13:46

g33kg1rl

Standard Re: Sousse?
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous

Hej jag skulle vilja höra lite om hur Sousse är.

Citat:
Finns det uteställen som är bra? har läst om ett ställe som heter living.. någon som vart där?
Är det dyrt att åka taxi eller minitåg till port kanta... nånting hette det haha
Var aldrig ute eftersom jag reste med mor min, men 5-6 TND betalade vi till Port el Kantaoui (PEK). Tror det var 5 dagtid och 6 kvällstid.
Taxichaffisarna försökte ALLTID förutom 2-3 st köra på fastpris, men envisas man med taxameter så var det ju billigare.

Citat:
är det jättesvårt att få tag på alkoholhaltiga drycker? Har hört att det endast säljs sprit på en viss affär som hette nåt med general magasin eller nåt sånt.. är den lätt att hitta?
Den var ganska lätt att hitta, bara att fråga vemsomhelst i "city".
Öl är väl det som är billigast. Sen säljs det ju alkohol på alla restauranger och barer, minns att jag betalade 5 TND för en drink.

Citat:
Det här med medinorna... hur länge har de öppet? har hört att man med fördel går dit på eftermiddagen men hur sent på eftermiddagen bör man gå dit för att inte missa att de stänger?
Medinan i Sousse stängde strax efter 21, var där första kvällen precis vid stängning nämligen.

Citat:
är vattnet dyrt? vad bör man inte missa att se i Sousse?
Vatten är rätt billigt, typ några kronor för en liten 50cl flaska och kanske en svensk tia för en stor. Max.
Strandpromenaden i Sousse var mys på kvällen. Dromedartur i öknen var grymt. Piratskeppsutflykt kan du skippa. Men åk gärna ut på havet med någon annan båt, det är mkt klarare vatten därute. Finns säkert massa shit man ska se i Sousse som vi inte brydde oss om, men vi hade en asbra vecka iallafall. Ska lätt åka dit igen. Snubbarna var heeeeeelt sjukt på bara, men det var mest roligt.

Tack för alla tips jag får.
Svara med citat

Gammal 2007-06-29, 22:55

Standard
Shoppingcentret Soula Center strax utanför medinan stänger ca kl 22, men småaffärerna inne i medinan stänger ca 19.30, vissa variationer beroende på humör och hur bra affärerna går.

Det säljs inte öl på "alla" restauranger, det finns på de flesta turistrestauranger men inte alla, definitivt inte på mindre dit nästan bara tunisier går.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8