ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-06-21, 14:31

jimmy17

Standard åldersgränser??
hej undrar fall det är några åldersgränser nere i tunisien när det handlar om tobak / öl en jobbarkompis sa till mej att det är förbjudet att röka där nere..
Svara med citat

Gammal 2007-06-21, 15:09

cappicio

Globetrotter
cappicio är inte uppkopplad
cappicios avatar

Reg.datum: jun 2007

Rykte: 0

Standard
jag lover dig... det är inte förbjudet att röka i tunisien. det röks nämligen överallt.
På flygplatser, inne i affärer osv
Även om det finns skyltar med rökning förbjudet så röks det
Svara med citat

Gammal 2007-06-25, 12:17

S

Standard
Jag kom hem från tunisien för en vecka sen....att köpa ciggaretter lr öl var inga problem, ingen leg kontroll du behöver tänka på....och röker väldigt många, dricker alkohol gör därimot inte muslimerna, så den öl du köper i supermarket osv är alkoholfri, endast Magasin General säljer alkohol...och vissa resturanger...men den alkoholfria öl var faktist riktigt god, så om man inte e ute efter att supa sig full så funkar den bra...ha en trevlig resa
Svara med citat

Gammal 2007-06-25, 12:52

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av S

Jag kom hem från tunisien för en vecka sen....att köpa ciggaretter lr öl var inga problem, ingen leg kontroll du behöver tänka på....och röker väldigt många, dricker alkohol gör därimot inte muslimerna, så den öl du köper i supermarket osv är alkoholfri, endast Magasin General säljer alkohol...och vissa resturanger...men den alkoholfria öl var faktist riktigt god, så om man inte e ute efter att supa sig full så funkar den bra...ha en trevlig resa

Att säga att "muslimerna" inte dricker öl stämmer inte riktigt. Visst, enligt islam så ska man varken röka eller dricka alkohol, men efter en liten titt i Tunisien så ser man att "muslimer är inte islam". Visst anser sig tunisierna vara muslimer, men många av dem både röker och dricker alkohol.

Det är bara affärer som ''systembolaget'' (Magasin General och Monoprix i sousse) som får sälja alkohol, så om man går till ett supermarket så kan man inte hitta annat än alkoholfritt.

Gammal 2007-06-27, 17:30

jimmy17

Standard
tack för svaren!
Svara med citat

Gammal 2007-06-28, 16:51

Standard
Hej undrar bara om man kommer in på dem flesta ställena i sousse exempelvis borabora mm. Är själv 18 år men finns det nått som kan stoppa dig från att komma in på dem livliga ställena? Tar dem LEGG?
Svara med citat

Gammal 2007-06-28, 18:29

gästen

Standard åldersgräns...
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous

Hej undrar bara om man kommer in på dem flesta ställena i sousse exempelvis borabora mm. Är själv 18 år men finns det nått som kan stoppa dig från att komma in på dem livliga ställena? Tar dem LEGG?
Tror ej att ni kommer att få ngr.somhelst problem med åldersgränser och att komma in på olika ställen i Tun. : )
S¨de kommer nog att bli bra o ni kommer in i princip överallt : )
Svara med citat

Gammal 2007-08-09, 23:28

Tunisie

Standard
på dom flesta ställen kollar dom ju visst leg, men man kan köpa sig in me, men på bora bora måste man alltid visa leg !
Svara med citat

Gammal 2007-08-10, 11:19

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Standard
Tunisie: det är kanske skillnad för turister och tunisier, så de kollar kanske inte legg på turister?

Jag är inte direkt någon krogråtta, men när jag och min kille var i Hammamet så var vi på samma ställe några gånger, och de tog inträde av tunisier, men inte av turister, och på grund av att han var med mig så behövde inte han heller betala... Det har ju inte med legg att göra, men ändå visar det att det är skillnad mellan tunisier och turister.

Gammal 2007-08-10, 16:41

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Standard
I Sousse har jag sett på flera ställen att de nekat turister inträde om de inte kan visa pass på att de är minst 18 år.
Har mest gällt killar eftersom tjejer ofta kan sminka sig äldre,( de flesta är dåliga på att gissa tjejers ålder också) och tjejer kommer lättare in eftersom de vill ha lite mer jämn fördelning på discot för att det kommer många tunisiska killar dit.
Svara med citat

Gammal 2007-08-10, 17:04

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Standard
Kicki - låter bra tycker jag! Inte så kul om ställen vimlar av berusade tonåringar, så åldersgränser är bra tycker jag!

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8