ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-06-14, 20:55

Sickopa

Standard bra hotell?
Skall till Hammamet i september med min sambo och skall bo på ett all inclusive hotell som heter Aziza hotell. Är det någon som har hört något om det hotellet?
Svara med citat

Gammal 2007-07-31, 16:44

Lovisa

Standard aziza
Hej! Ska också dit fast i oktober, undrar också hur det är där och om det är närma till butiker, säverdheter m.m. men vad jag har hört hitills så verkar det som ett toppenhotell!
Svara med citat

Gammal 2007-08-30, 21:13

Gäst

Standard
ska oxå dit i oktober vilket datum ska du dit?
Svara med citat

Gammal 2007-09-06, 03:57

Gäst

Wink Azziza
Azziza recidans bodde vi på, granne me hotellet.
Hotellet är nog jätte fint.
Lägenheterna där vi bodde va också jätte fina, rena fräscha.
Bra AC. Trevlig personal, dock kan receptions chefen va lite tjurig och bestämd i början men mjuknar/de efter några dagar.
Dörrvakterna kanooon. Bra att fråga dom om råd och tips.
Bättre än reseguiderna - faktist.
Har bara gott att säjja om Azziza.
Ha en jätte bra resa säj till om ni har plats över i bagaget så åker jag en tur till -
Canilla
Svara med citat

Gammal 2007-09-13, 21:48

Gäst

Standard
Efter att ha kommit hem från Hammamet och hotell Aziza igår (15/9) så kommer här några rader om vår semester..

Efter ha flygit från norrköping (jättesmidigt) så kom vi fram till Monastir ca 16.00. Jag hade iskallt tänkt att köpa mig en flaska på planet , se det gick inte.. så jag hoppades på att vi skulle ta en paus längs vägen till vårt hotell. så vi kunde köpa vatten och eventuellt något stt äta på. När det gäller att växla så sjorde vi på följande sett ochh det funkade kanonbra för oss. Vi hade med oss svensk valuta som vi växlade in lite i taget. Det gick jättebra både på flygplatsen( där man väntar på sitt bagage), och på hotellet.
På vår buss transfer så togs det ingen paus och den resan var lång!!!ca 2 1/5 timme. Så vi var ganska törstiga och hungriga när vi kom fram till Aziza. Aziza och Aziza recidannce + ett annat hotell(tror det uttalas Merriterine) ligger sist av hotellen i Hammamet. Men väl där fick vi fylla i ytterligare ett inresekort (för hotellets räkning) vi fick även en drink som var välkomnande och alkoholfri.Av att dömme av logen och salongen så är rummen lite av en besvikelse. Det är ganska slitet, slitna kakelplattor osv. Men dom duger och utsikten (om ni valt havsutsikt )var fullkomligt underbar.
Minibaren fanns utrustad med vatten som fylldes på varje dag.
Första kvällen tog vi buffen och maten var jättegod, många rätter att välja mellan och allt såg jättefrächt ut. Vinet var jättegott och det fylldes på i alla tomma glas.Det fanns både tunisk mat samt vanlig mat typ pasta. Vi åt mycket av buffe maten för då kunde man välja vad man ville och det passade oss.Min sambo blev kär i Harissa..skulle ha det på allt. Jag blev kär i en tonfiskbaguette som de gjorde en kväll, friterad..jättegod. Åt mängder av tomater i alla dess former...smakakde gudomligt gott!!!
Frukosten (serverades i samma rum)Var gudomlig. Det gjordes omelett på beställning, det fanns pannkokor, äggröra, yougurt och bröd samt grönsaker. Mycket ost åt vi när vi var där.Kaffet..sådär men man vänjer sig det kan ju ej smaka som hemma.
Lunchen låg närmare stranden och det var också buffe. där var det en man som grillade baguetter på beställning..prescis lagom till lunch..men den personen som gjorde baguetterna de första dagarna byttes ut mot en som var betydligt långsamare. Jag lovar det var fler än vi som blev lite smått iriirterade på denna man. Han var tvungen att ha hjälp.För kön bara växte, och sista dagen så gjordes inga baguetter...
Glasss!!!Åt min sambo massor av jättegod tillsamans med frukt. Den smakade nästan som sorbe.
Vi provade även deras al a carte en gång och den var också bra.

Om man skall samansfatta vår semster så kan man säga att detta koncept passade oss mycket väl för våra förväntningar. Vi åkte ner för att koppla av, inte bry oss och bli serverade. Och det blev vi. Vi hade inte många problem den veckan, vilken sida man skulle ligga på eller vem som skulle hämta drickat vid baren. Stränderna var jättelugna , lite smutsiga men det är ju inte deras fel. Men det beror på vad man är ute efter. Hotellet ligger i utkanten så om ni skall in till centrum för att shoppa så rekomenderas en taxi, eller ca 25 minuters promenad. Vi gjorde inte det, vi åkte inte till Tunisien för att shoppa, och för det vi handlade räckte det gott och väl med affärerna som låg vid hotellet(åt båda håll) Vi åkte inte ner för att se landet , även om vi ändå gjorde detta, vi åkte ner för att "ladda" batterierna och det gjorde vi, sedan kan man tycka att vi gick misste om mycket för att vi tillbringade mycket tid på hotellet ,men det var så vi ville ha det. Hoppas att du fick lite info om Aziza!!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8