|
|

2007-06-04, 21:16
|
|
|
Bygge vid Marabout?
Läste att det byggs i närheten av hotel marabout, om någon har varit där nyligen eller tänker åka dit snart och vet något mer om det? åker med flickvännen den 15agusti. tack på förhand!
|
|
|

2007-06-04, 22:32
|
Reg.datum: apr 2006
Rykte: 7
|
Japp, redan förra sommaren när jag var där så började det byggas ett nytt hotell på ödetomten vid Marabout, och nu i maj var en släkting där och sa att bygget pågår fortfarande, så jag antar att det kan låta från maskiner och likn.
Men det är ju på dagtid man bygger och då är man väl mest på stranden, så jag tror inte att man blir störd.
Jag har störts mer av den mycket höga musiken från scenen till långt in på natten om man har rum åt det hållet (samma låtar varje kväll samt barndisco o fåniga lekar).
Kommer hem strax innan du åker, kan rapportera om läget då!
|
|
|

2007-06-05, 01:32
|
|
|
danke
|
|
|

2007-06-17, 14:55
|
Reg.datum: maj 2007
Rykte: 0
|
Hej kicki!
Citat:
|
Ursprungligen postat av Kicki
Japp, redan förra sommaren när jag var där så började det byggas ett nytt hotell på ödetomten vid Marabout, och nu i maj var en släkting där och sa att bygget pågår fortfarande, så jag antar att det kan låta från maskiner och likn.
Men det är ju på dagtid man bygger och då är man väl mest på stranden, så jag tror inte att man blir störd.
Jag har störts mer av den mycket höga musiken från scenen till långt in på natten om man har rum åt det hållet (samma låtar varje kväll samt barndisco o fåniga lekar).
Kommer hem strax innan du åker, kan rapportera om läget då!
|
Hej ja åker till marabout den 8 aug kommer hem den 15 När är du där kicki?
|
|
|

2007-06-17, 21:51
|
|
Jag åker hem den 8 aug!
Ska värma upp solstolarna åt er :lol:
|
|
|

2007-08-09, 11:55
|
|
Bygget vid Marabout fortskrider och det är ju bara på dagtid, så om man bor åt det hållet får man sämre utsikt, men lugnare på kvällarna.
Alldeles nybyggt i trädgården är en vattenrutsckana med 6 banor (klart i maj) och ombyggda pooler. Detta medför stora mängder folk, mycket och högt musikspelande (tyvärr mest hiphop och likn). Denna är öppen mellan 10-18, men en tim lunchstängning. Om man bor på Marabout kan man köpa åkpass för hela semestern för 15 dinarer, för besökande är det 15 din/dag, det är ett armband, blå för hotellgäster o olika färger per dag för övriga.
På kvällen är det aktiviteter från scenen och det spelas otroligt högt från ca 21.30-00.30 och detta kan vara ganska störande.
Man har bättre utsikt om man bor åt poolhållet men är alltså mer (o)ljud.
Hoppas ni får en bra resa! Tänk på att du måste ha den sorts vatten på stranden som de säljer där, har du "fel" sort blir du tillsagd! Detta måste vara något nytt för i år, för det har jag inte varit med om förut.
Om det är något mer du undrar över innan du reser så svarar jag gärna.
|
|
|

2007-08-09, 15:10
|
|
|
Oo tack...  uppskattar infon.. hur mycket ska de för solstol o hur mycket för vatten, sen vad fick du ge för en dinar? tack på förhand Paul
|
|
|

2007-08-09, 15:21
|
|
|
o just det ja... vad kostar aircondition på marabout? jag tänker inte snåla med det, mer iren nyfikenhet.
|
|
|

2007-08-10, 00:39
|
|
Solstolar kostar 2 dinarer både på stranden och vid poolen.
Vatten på hotellet kostar 1,5 o man får inte ta in från affärer. Detta är vanligt på de flesta hotell.
Luftkonditionering kostar ingenting!
När jag åkte kostade en dinar 5,27, det varierade inte mer än enstaka millimes på kursen, var ca 1, 845-1,875 dinar för en svensk tia, inte så att man märker det.
|
|
|

2007-08-10, 13:28
|
|
|
tack tack...
|
|
 |
|