ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-06-04, 18:55

S

Standard inresekort till tunisien???
inresekortet till tunisen som jag läste om, vad e det egentligen.... :?
vad ska du fylla i på det och varför? Tacksam för svar snabbt, åker på fredag../sandra
Svara med citat

Gammal 2007-06-04, 20:41

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Man ska fylla i elementära saker som för-och efternamn, flicknamn(jo, faktiskt), yrke, födelsedatum och ort, var man ska bo i Tunisien, vilket flightnummer man har, samt passnumret.
Kortet är på engelska,franska o arabiska.Detta kort lämnar man i passkontrollen och en del får man tillbaka och ska lämna när man reser ut från landet igen.
Man får också ett kort som man lämnar på hotellet när man checkar in, det viktigaste är att passnumret är ifyllt.
Svara med citat

Gammal 2007-06-05, 21:50

S

Standard
allt ska skrivas på engelska... passnr vilket är det? hjälper dom en på planet me det?/sandra
Svara med citat

Gammal 2007-06-05, 23:36

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Standard
De flesta uppgifter är ju inte på något speciellt språk utan ditt namn och födelseuppgifter, så det blir ju inga problem. I ditt pass står ditt passnummer, så jag kan med säkerhet säga att du har alla uppgifter redan, de ska bara fyllas i på kortet.
Svara med citat

Gammal 2007-08-05, 19:18

Zandra.

Standard
Jag och min pojkvän skall också resa nu snart. Vi har inte fått någon information över huvudtaget angående inresekort. Är detta något man får på flyget eller skall man ha allt klart innan man checkar in?

Tacksam för svar.
Svara med citat

Gammal 2007-08-05, 22:18

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Standard
Man får dem på flyget, och annars så finns de på flygplatsen också. Men det bästa är att fylla i dem på flyget så att man har det gjort till det är dags att köa till passkontrollen. Inga svåra frågor! Man klarar sig med det man "vet" (namn, vad man har för yrke etc) och med passets information (när och var det är utfärdat etc).

Gammal 2007-08-06, 08:56

Zandra.

Standard
Hej Sofia!

Aha okej, tack för hjälpen! Då vet jag hur det ligger till! :wink:
Svara med citat

Gammal 2007-08-09, 11:14

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Standard
Vid ankomst till hotellet får man en lapp där ungefär samma uppgifter ska fyllas i, som man lämnar när man får sin hotellnyckel.
Svara med citat

Gammal 2007-08-09, 13:47

cappicio

Globetrotter
cappicio är inte uppkopplad
cappicios avatar

Reg.datum: jun 2007

Rykte: 0

Standard
Det som är det värsta om man inte får lapparna på planet är att det tar sån lång tid att komma igenom passkontrollen som går i snigel fart iaf :wink:
Svara med citat

Gammal 2007-08-18, 14:05

Standard
Man ska även fylla i syftet med resan till Tun.i inresekortet
Det är ju bara skriva "semester" .
Egentligen tror jag ej att det är en viktig uppgift man lämnar .
För såvitt jag minns har jag ej haft de problemet med frågor och funderingar i passkontrollen då jag besökt landet en gång per år för x. år sen .
Men nu på senare år har jag själv haft en del problem med det då jag ej skrivit i det ..
En massa frågor om varför , hur länge jag ska stanna osv.bla,bla,bla ...
Kan ha med att jag vart i Tun.flera ggr./ år .. :shock: ?
Svara med citat

Gammal 2007-08-18, 19:42

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Standard
Som turist så får man inga problem med inresekortet. Man skriver namnet på hotellet etc.

Däremot om man åker som icke-turist så kan det bli en del frågor. Senast jag åkte så bodde jag inte på hotell utan hemma hos min pojkväns familj. Jag hade inte adressen då, och skrev bara namnet på hans pappa och staden dem bor i. Då frågades det lite, men när jag erbjöd mig att ringa min pojkvän för att få adressen så fick jag min stämpel o allt var okej.

Ibland vill de bara visa att de KAN krångla om de vill...

Som sagt, som turist har man inget att oroa sig för. De gånger jag har rest (alltid med charterflyg) så har flygvärdinnorna informerat om inresekortet och gått igenom vad man ska fylla i rad för rad.

Gammal 2007-08-19, 23:18

Standard
"Ibland vill de bara visa att de KAN krångla om de vill..."

Jo tack denna hireakin känner jag till allt för väl , ALLT för att visa sin makt ibland
Som vanlig turist räcker det med hotellet ...
Vilket jag ej märkt då jag åkt bara "vanlig chater" många ggr.haft problem med det TROTS att jag bokat hotell o fyllt i det korrekt ...

Fast de klart, de ser allt då de slår i datan , ANTAR också att de skriver en anmärkning på var gång de tjabblar med mig så då tycker de nog att de bör göra det gång på gång :?

Men detta hör ej riktigt till ämnet , bara en liten fundering från min sida
generellt så brukar det ej vara ngr.problem för vanliga turister
Bara det att det ta SÅN TID !!!!!
Svara med citat

Gammal 2007-08-20, 13:42

cappicio

Globetrotter
cappicio är inte uppkopplad
cappicios avatar

Reg.datum: jun 2007

Standard
Jag har aldrig sett en passkontrolant ge dessa papper en blick...
Svara med citat

Gammal 2007-08-20, 18:17

PetraG

Nykomling
PetraG är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Skicka ett meddelande via MSN till PetraG
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia

Som turist så får man inga problem med inresekortet. Man skriver namnet på hotellet etc.

Däremot om man åker som icke-turist så kan det bli en del frågor. Senast jag åkte så bodde jag inte på hotell utan hemma hos min pojkväns familj. Jag hade inte adressen då, och skrev bara namnet på hans pappa och staden dem bor i. Då frågades det lite, men när jag erbjöd mig att ringa min pojkvän för att få adressen så fick jag min stämpel o allt var okej.

Ibland vill de bara visa att de KAN krångla om de vill...

Som sagt, som turist har man inget att oroa sig för. De gånger jag har rest (alltid med charterflyg) så har flygvärdinnorna informerat om inresekortet och gått igenom vad man ska fylla i rad för rad.
Hej såg att du också hade din pojkvän där nere. Jag hade samma problem som dig sist när jag var där. När ska du ner igen och var bor din pojkvän , skulle vara kul att växla några ord med dig jag har nämligen lite frågor som du kanske kan svara på. Mvh Petra
Svara med citat

Gammal 2007-08-20, 20:18

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Standard
Petra, jag mailar dig!

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8