ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-05-30, 13:31

emeliejohansson

Standard varmt i tunisien?
tjena någon som ska dra till tunisien den 8/6 jag undrar om det är varmt då??
Svara med citat

Gammal 2007-05-30, 13:53

Robdob

Standard
Vi åker den 10:e Juni från Landvetter...
Har hört att det ska var mellan 25-30 grader där nere nu, i vattnet varierar det tydligen från år till år men jag har blivit lovad att under 21 grader är det inte=)
11 dagar kvar, underbart!!!!
Svara med citat

Gammal 2007-05-30, 17:33

anonym

Standard varmt...
Tror att ni kan få det varmt då ni ska åka till Tunisien : )
Detta år har det varit varmare vinter osv.än det normalt brukar vara
Men ta med en tunnare jacka eller en tröja till kväällen utifall att det blir lite kallt .
Men generellt tror jag ni kommer få varmt och solsken då ni är där och bada i havet kan ni nog oxå göra
Ha en trevlig resa
Svara med citat

Gammal 2007-05-30, 17:35

Standard Re: varmt...
Citat:
Ursprungligen postat av anonym

Tror att ni kan få det varmt då ni ska åka till Tunisien : )
Detta år har det varit varmare vinter osv.än det normalt brukar vara
Men ta med en tunnare jacka eller en tröja till kväällen utifall att det blir lite kallt .
Men generellt tror jag ni kommer få varmt och solsken då ni är där och bada i havet kan ni nog oxå göra
Ha en trevlig resa
Missade skriva att det kan förekomma lite regn då men ej i större utsräckning : )
Svara med citat

Gammal 2007-05-31, 10:34

Robdob

Standard
Tackar=)
Men regnet vill vi ju inte ha med oss ner
Finns det några regler på hotellen om att ta med sig lite alkohol som man köpt på tax free?
Kan vara gött att ta en liten rackare på balkongen
Svara med citat

Gammal 2007-05-31, 12:20

Standard
Det går bra att ta med sig taxfreevarorna, annars vill inte hotellen att man köper läsk/vatten med sig in på hotellen, men sköter man det snyggt och lägger det i en ryggsäck eller så att det inte syns, så brukar det gå bra.
Svara med citat

Gammal 2007-05-31, 13:06

Robdob

Standard
Perfekt, läääängtar sååå mycket, bara 10 dagar kvar nu. Är det någon idé att ta med sig cyklop och sånt, tänkte på hur vattnet är i Sousse? Min tjej, hennes syrra och en kompis till dom skall med ner och dom är bara soldyrkare så jag vill ju hellre "leka" i vattnet eller nåt Ingen som vet hur maten är på Riadh Palms?
Svara med citat

Gammal 2007-05-31, 14:09

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Låter som om Robdob vill leka i vattnet!

Jo, det kan vara kul som omväxling till solandet, men förvänta dig inte att hitta så mycket (kanske lite skräp ibland).

Herrarna i min familj höll på i flera timmar vid strandkanten med cyklop och lyckades bara hitta några enstaka snäckor, inte ens sådant är lätt att hitta.......Men de hade kul i alla fall!

Glöm inte solkrämen, annars ligger ryggen illa till att bli bränd!
Svara med citat

Gammal 2007-05-31, 15:12

Robdob

Standard
Robban vill alltid leka i vattnet
Haha, ne men visst ska jag sola med men tjejerna kan ju ligga i flera timmar utan att ens doppa sig. Fast jag fyller 30 om 1 månad så är det kul att plaska omkring i vattnet, hade min son fått följa med så hade jag o han allt lekt av oss i vattnet. Men lillen får stanna hemma denna gången så vi får lite semester Jepps, solkrämen är redan köpt, ska tydligen vara dyrare där nere än här.
Finns det några båt turer att åka ut på? Vi åker med Apollo men det kanske är billligare att gå ner till hamnen och kika där?
Svara med citat

Gammal 2007-05-31, 16:19

S

Standard
Hej.. jag och min kille åker oxå den 6 juni... bara en vecka kvar nu var ska du/ni bo?
Jag har kolat på en vädersajt dom senaste dagarna och det ser ut att bli bra.. runt 28 c....http://weather.yahoo.com är adressen om du vill kolla själv, den visar i F...84F som det står att d ska vara när vi ska åka är lika mkt som 28 C..hoppas vi bägge får en bra resa/sandra
Svara med citat

Gammal 2007-05-31, 16:56

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Standard
Ett tips bara, på yahoo's vädertjänst så kan man ändra till celsius, så slipper man räkna själv.

Gammal 2007-05-31, 18:27

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Standard
Robdob, du kan köpa piratbåtsbiljetter på flera hotell, de är något billigare än resebolagens(och kan prutas på).
Om du vill chansa så kan du åka ner till hamnen i Sousse en stund innan båtarna går ,och chansa på att komma med ännu billigare, á la sista-minuten. Det går båtar från Port El Kantaoui också, men om du bor i Sousse är det ju närmare till centrum och hamnen där.

P.S Man blir aldrig för gammal för att leka i vattnet! :lol:
Svara med citat

Gammal 2007-05-31, 20:32

Standard
Kanske en dum fråga men vad gör man på piratbåten, solar och dyker från båten eller?
Vi har små barn med oss 3 och 6 år. Är det något för dom?
Svara med citat

Gammal 2007-05-31, 20:41

Robdob

Standard
Tack ska du ha Kicki=)
Hoppas att vårt hotell har en sådan utflyckt då...
Nej nej, man blir aldrig för gammal för att leka i vattnet
Svara med citat

Gammal 2007-05-31, 21:31

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Standard
Piratbåtarna tillbringar ca 3 tim på havet ganska nära land, man åker antingen norr eller söder, och på båten brukar spelas musik, ibland dans, sen ankrar man och man kan dyka från båten och bada, samt att det serveras mat. Det är inga mängder som ingår, och läsken är dyr(ingen öl på den jag åkte)så ta gärna med lite eget att utöka med.

Handduk att sitta på (heta träbänkar på sommaren) är bra, samt något att ha på huvudet. Det brukar säljas piratdukar att ha på huvudet, det kan nog barnen gilla. Om barnen gillar att åka båt är det ok, men det är inte mycket att "göra", så om de är rastlösa/samt rymlingsbenägna kan det ju vara mindre kul som vuxen....

Vi köpte biljetter på Marabout, spelar ingen roll om man inte bor där, bara man är där när man ska samlas, det ingick taxi till båten i biljetten.
Svara med citat

Gammal 2007-06-01, 01:29

anonym

Standard Piratbåtar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicki

Robdob, du kan köpa piratbåtsbiljetter på flera hotell, de är något billigare än resebolagens(och kan prutas på).
Om du vill chansa så kan du åka ner till hamnen i Sousse en stund innan båtarna går ,och chansa på att komma med ännu billigare, á la sista-minuten. Det går båtar från Port El Kantaoui också, men om du bor i Sousse är det ju närmare till centrum och hamnen där.

Robdob, ni vill eåka piratbåtar : )
Som "kicki"skriver så finns dessa båtar från hamnen i Sousse, men det finns mer o välja på från Kanatoui
Och ni kan säkerligen få ett bättre pris också därifrån .
Finns även katamaraner , "ubåtar"som har en bit av båten under vatten så man kan se under vattenytan på dessa.
Men en del piratbåtar har också en del under vattenytan , då det "utlovas"delfiner som man kan se...men ändå kul o se vattnet från "under"och för det små tror jag det blir en upplevelse :)
Men tror ej riktigt att de simmar precis i de vatten som båtarna åker :?
Ett försäljningsknep antar jag :?
Men skönt ändå att åka iväg en stund ut på havet : )
Hälsa havet från mig : ))
En del båtar har att man får fiska med : ))
Svara med citat

Gammal 2007-06-01, 01:38

Standard Re: Piratbåtar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym

Citat:
Ursprungligen postat av Kicki

Robdob, ni vill eåka piratbåtar : )
Som "kicki"skriver så finns dessa båtar från hamnen i Sousse, men det finns mer o välja på från Kanatoui
Och ni kan säkerligen få ett bättre pris också därifrån .
Finns även katamaraner , "ubåtar"som har en bit av båten under vatten så man kan se under vattenytan på dessa.
Men en del piratbåtar har också en del under vattenytan , då det "utlovas"delfiner som man kan se...men ändå kul o se vattnet från "under"och för det små tror jag det blir en upplevelse :)
Men tror ej riktigt att de simmar precis i de vatten som båtarna åker :?
Ett försäljningsknep antar jag :?
Men skönt ändå att åka iväg en stund ut på havet : )
Hälsa havet från mig : ))
En del båtar har att man får fiska med : ))
Och taxi till Kantaoui kostar inte många kr : ) (tdn,som de har där )
Eller så kanske ni kan välja åka lilla "tåget"typ ett sightseeing tåg som åker från Sousse - Kantaoui .
Kan vara en upplevelse för de små : )
Finns också tuk tuk,en slag öppen mopedbil man sitter i .
De kör relativt snabbt, så kanske tåget vore ngt.för er och de små
Svara med citat

Gammal 2007-06-01, 06:41

S

Standard
neee sofia, kan man d?! här har man suttit och omvndalat F till C i onödan :? ....fast hade omvandlare på mobilen, så det har inte varit så jobbigt :-D /sandra
Svara med citat

Gammal 2007-06-01, 09:11

Robdob

Standard
Jaa det får nog bli en liten båtresa, låter ju mysigt...
Suck, det är så jobbigt att vänta på att få åka iväg, hela 9 dagar kvar
Just nu spöregnar det här hemma i Trollhättan, ska bli skönt att få komma ner till värmen.
För er som vill kika på väder finns det även en bra smhi sida på Apollos hemsida, gå in på www.apollo.se och gå längst ner på sidan, nere i högra hörnet står det väder på resmålet, smhi. Där står det celcius med en gång så du slipper omvandla
Svara med citat

Gammal 2007-06-01, 12:54

mikri

Medlem
mikri är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till mikri
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Robdob

Perfekt, läääängtar sååå mycket, bara 10 dagar kvar nu. Är det någon idé att ta med sig cyklop och sånt, tänkte på hur vattnet är i Sousse? Min tjej, hennes syrra och en kompis till dom skall med ner och dom är bara soldyrkare så jag vill ju hellre "leka" i vattnet eller nåt Ingen som vet hur maten är på Riadh Palms?
Hade varit jätteroligt om ni skriver och berättar ALLT om mat, service o hur boendet var på Riadh Palms, har bokat med Apollo i slutet av september.
Är nyfiken till 1000:en... *S*

Hört att det kan vara komplicerat med att bara komma in i Tunisien - stämmer detta???

Håller tummarna för att ni får en kanonresa!!!! 8)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8