ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-05-24, 23:03

gästen

Standard Nouvelair
Kan man betala taxfreen på planet med svenska pengar eller ska det vara EUR?
Svara med citat

Gammal 2007-05-25, 07:37

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Det går att använda svenska pengar på Nouvelair.
Priserna på taxfreevaror anges i EUR, och omräknas vid betalningen.
Svara med citat

Gammal 2007-09-12, 13:35

ruben-j

Standard Nouvelair
Citat:
Ursprungligen postat av gästen Visa inlägg

Kan man betala taxfreen på planet med svenska pengar eller ska det vara EUR?
Hej!!!
Du kan betala med kronor el euron!!!
Ät dig mätt innan,maten är katastof!!!!
Svara med citat

Gammal 2007-09-12, 13:48

Linn

Medlem
Linn är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Rykte: 0

Standard
Jag tyckte den varma lunchen var helt okej!
För att vara flygmat i alla fall. Den varma frukosten på hemvägen var ingen höjdare men fullt ätbar. Å andra sidan ville jag mest sova under hemresan och äta stor brunch väl hemma i Sverige igen. Man landar ju lagom till lunchtid.

/L
Svara med citat

Gammal 2007-09-12, 19:55

Sickopa

Standard Nouvelair
Jag flög hem med dom idag , visserligen vae jag ganska trött men hon sade i högtalaren att man kunde betala med både svenska och euro.
Svara med citat

Gammal 2007-09-16, 16:09

Panika

Standard
Det beror på var du flyger ifrån...Om du flyger från Köpenhamn, tar de bara euro, norska och danska...Svenska kronan är värd mindre...

Och jag håller med - ät innan....Jag är allätare, men vidrigare mat har jag aldrig ätit i luften...Det enda ätliga var majonäsen och kakan...
Svara med citat

Gammal 2007-09-16, 19:26

Alwa

Thumbs down
Håller med om att maten var risig, så ta med ngt eget att knapra på + eget vatten, för det kan ta tid att få. Kaffet var hyfsat med creamer.
Svara med citat

Gammal 2007-09-16, 20:58

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Jag har faktiskt aldrig blivit missnöjd med flygplansmaten. Jag har inte så stora krav på den, för jag förstår ju att det inte kan vara någon ā la carte mat. Jag har faktiskt tyckt att maten har varit god de gånger jag har flygit till och från Tunisien.

Kram, Sofia

Gammal 2007-09-16, 21:40

Sousseannika

Globetrotter
Sousseannika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Thumbs up
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia Visa inlägg

Jag har faktiskt aldrig blivit missnöjd med flygplansmaten. Jag har inte så stora krav på den, för jag förstår ju att det inte kan vara någon ā la carte mat. Jag har faktiskt tyckt att maten har varit god de gånger jag har flygit till och från Tunisien.

Kram, Sofia
..håller med dig Sofia och att maten ingår i priset för resan med Detur/Nouvelair tycker jag är ett extra plus. Hos övriga bolag får man ju betala extra men är sällan någon höjdare det heller. Om du vill veta vad som serveras hos Nouvelair - ta en titt på deras hemsida och ange resmål och datum. Bon apétit!

Gammal 2007-09-17, 09:18

cappicio

Globetrotter
cappicio är inte uppkopplad
cappicios avatar

Reg.datum: jun 2007

Standard
Nu har jag varit o kollat vad som serveras när jag åker ner... och det lär bli ett besök på mc´doalds innan vi kliver ombord. Jag är ju tyvärr ganska kräsen..... men det var ett jättebra tips
Senast redigerad av cappicio den 2007-09-17 klockan 09:23.
Svara med citat

Gammal 2007-09-17, 11:22

Panika

Standard
Jag kollade också innan, för både dit och hemresan, men det var inte vad vi fick de presenterade...Jag gjorde missen att betala för maten innan (åkte med Apollo) - stor miss...På vägen hem hade vi med mat...Det är i särklass den sämsta maten någonsin, Aeroflot bl a inräknat...Lyckligtvis finns det kanonmat när man kommer fram =)
Svara med citat

Gammal 2009-09-15, 10:29

jennyflikka

Medlem
jennyflikka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Question Vilen hemsida?
Har ringt apollo men de säger att det inte finns någon taxfree på de här planen? Vart hittade ni den?
Svara med citat

Gammal 2009-09-16, 09:22

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
taxfree finns på nouvelairs flygningar men dock ej i samma utsträckning som utbudet kan vara på andra flighter så jepp det finns sedan kan man även förbeställa varorna beroende på vilken flight de är...
De går med en vagn ombord som inte är sådär superstor o säljer en vända så finns gör det men ej så mycket..
Senast redigerad av jane den 2009-09-16 klockan 09:24.
Svara med citat

Gammal 2009-10-15, 22:01

iTravel

Nykomling
iTravel är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Standard
Någon som kan referera till sortimentet på flyget? Hur är taxfree utbudet på Monastirs flygplats?
Svara med citat

Gammal 2009-10-16, 10:14

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av iTravel Visa inlägg

Någon som kan referera till sortimentet på flyget? Hur är taxfree utbudet på Monastirs flygplats?
På flyget som sagt finns en vagn i princip att handla ur,lite sprit,lite cigg,godis,lite annat(parfym har jag sett ngn gång men ej alla ggr.jag rest med dem) men dock ej mkt.
Om du tänker dig en vagn man har på tåg då de går omkring o säljer kaffe en sån ungefär är det...
Sedan i ankommsthallen finns en liten taxfree,sprit,cigg,godis,parfym dock ej så stor shop.
Sedan avgångshallen är större shop allafall samt lite mer utbud shoppar än i ankommsthallen.
lite inf.om flygplatsen..
Tunisia Monastir International Airport

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8