ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-05-24, 20:46

Titti

Standard öKENTUR??
Hej!!

Jag och min sambo ska åka till Sousse den 6/6 och stanna en vecka, det jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av den ökentur som håller på i ett par tre timmar, eftersom vi bara stannar en vecka så tycker jag att två dagars saharatur är lite länge. Pris etc.
Finns det någon som har dykt i närheten eller i Sousse, någon speciell dykfirma eller dyl.

Tack på förhand Titti
Svara med citat

Gammal 2007-05-25, 07:35

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Du kan inte åka till öknen från Sousse på ett par timmar!!!!!!

Öknen ligger i södra Tunisien, ganska många mil från Sousse.
Däremot finns turer där man åker ut på landet strax utanför Sousse och rider kamel ett par timmar. Dessa turer är totalt på ca 4 tim inkl.transport och biljetter säljs på många hotell. Priser kan variera, det kan gå och pruta på det också.

Men som sagt, för att se Sahara så måste man åka två-dagarsturen.
Svara med citat

Gammal 2007-07-05, 16:23

Standard
men hur är den då, 4 timmars-turen alltså? skoj, värd att åka på, etc?
Svara med citat

Gammal 2007-07-05, 21:40

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Om man aldrig har ridit på kamel förut så vill jag nog påstå att det är väldigt annorlunda, och det är ju kul ha provat om man inte har lätt för att bli "sjösjuk"(det gungar en hel del)
Vi var två på varje kamel, man kunde även rida häst och åsna, eller åka på en vagn om man insåg att de här djuren var större än man trodde (fegar ur alltså).
Efter ett tag kan man byta djur om man vill, kamelerna går bundna i karavan, så man behöver inte vara rädd att de ska skena.

Det går åt mycket vatten, för det blir ganska dammigt, så ta gärna med en ryggsäck med vattenflaskor i, det är inte förrän efter turen som man kan köpa dricka, åtminstone på den tur som vi var på.

En annorlunda upplevelse för inte så stora pengar, tror vi betalade ca 15 din. per vuxen o 10 för barn. och då fick man ju busstransport dit också. Då köpte vi biljetter på hotellet.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8