ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-05-20, 19:57

FrökenPrym

Standard Saharaturen
Hej igen!

Glömde fråga om Saharaturen. Någon som vet vilken dag/dagar den går och vad det kostar? Kan inte hitta något på resebolagens sidor om det.
Kan man boka det hemifrån eller gör man det på plats?

Är lite oroad vad som händer då man åker ospecificerat om man får flytta mitt i veckan och man tar Saharaturen. Är det vanligt att man får byta hotell mitt i? :shock:

Fröken Prym
Svara med citat

Gammal 2007-05-20, 21:58

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Olika resebolag kan ha olika avgångar på Saharaturen.
Man brukar kunna boka på plats också, men det är ju i mån av plats eftersom de som bokat hemifrån har förtur. Dessutom brukar enveckasresenärer ha förtur eftersom tvåveckorsresenärerna har möjlighet att åka sista veckan ifall det blir många bokningar.

Under de flertal gånger jag har rest ospec till Sousse så har jag alltid hamnat på bra hotell i arrangörens ordinarie program och inte behövt byta hotell någon gång, så om det är vanligt kan jag tyvärr inte säga.
Svara med citat

Gammal 2007-05-20, 22:48

Standard
Hej!

Vi kom hem för ca två veckor sedan och vi reste med Ving och vi åkte med på saharaturen. De hade den söndag-måndag och den kostade 980 kr för vuxen, och 490 kr för barn, och då ingick allt utom dryck och då menar jag allt. Vi bokade den på plats. Man fick boka och betala senast kl 12 dagen innan utflykten och betalningen kunde man göra med bankort d.v.s VISA , Tunisiska Dinarer , EuroCard eller MasterCard. Det fanns biljetter att köpa hos guiderna, när de kom på träfftiderna på hotellen. De hade ett begränsat antal platser att erbjuda så det var lite först till kvarn som gällde. Men det är som Kicki säger, alla resebolag kör sitt eget race. Men jag tyckte att det var bra dagar att åka på för vi hann med en hel del före saharaturen. Det är definitivt något man skall följa med på!!! En helt otrolig upplevelse!

Lizzie
Svara med citat

Gammal 2007-05-20, 23:47

Standard
Hej igen!

Jag hittade den här sajten http://www.detur.se/pdf/utflykter_tunisien.pdf Deturs, kika lite, det kanske ger mer och det kanske är vad du söker. :wink: annars får du skälla på mig:wink: 165 Tunisiska dinar är ca 900 skr, det beror på vad dinaren ligger på s.a.s. i kurs, men det håller sig däromkring.

Lizzie
Svara med citat

Gammal 2007-05-21, 15:36

Fröken prym

Standard
Tack snälla för alla svar! Bokade och betalade resan idag. 1750 kr ospec med transfer, flygmaten ingår alltid på Detur sa de. Nu bär det av på fredag. Lite resfeber, men ska bli skoj.

Låter spännande med Sahara-turen även om det går åt 2 dar. Fick nu veta att Deturs Saharatripp är måndag-tisdag och vi anländer på lördag, så får se lite hur det känns då man är på plats.

Tycker att det är superbra att det finns ett sådant här forum där man kan fråga o läsa. Tack alla ni som svarar!!!

Fröken Prym
Svara med citat

Gammal 2007-05-21, 19:50

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Hoppas att du får en härlig resa FrökenPrym, och titta gärna in efter resan och berätta hur du hade det!

Mvh
Kicki
Svara med citat

Gammal 2007-05-21, 22:06

Standard
Hej!

Gud va´ härligt, jag ser att det kommer att ligga kring 31 grader på fredag och 32 på lördag 30 på söndag och sedan kring 27 -28 grader ett tag framöver, här har du länken till vädret http://wwwa.accuweather.com/world-ci...locCode=sousse
Men jag tror att du kommer att uppskatta saharaturen. Man får se det som är utanför "turistområdet" en fantastisk upplevelse!. Och man kan ju åka tillbaka! Tunisien finns ju kvar!!" och vem vill inte åka tillbaka????Och jag säger som Kicki, titta gärna in tillbaka och berätta hur du/ni hade det!
Jag längtar redan tillbaka och jag var där för två veckor sedan! med sämre väder dessutom. :lol:
Ha det bra i värmen 8)
Och resfeber´n kommer på köpet, men det gör det bara mer spännande!

Kram Lizzie
Svara med citat

Gammal 2007-05-21, 22:50

Standard
Tack för väderprognosen, Lizzie! Hoppas man klarar av värmen. Idag var det ett tag över +20 grader och det kändes varmt. Ja, lite resfeber blir det allt. Ja, det kanske blir en hel hög som åker dit nästa gång, om vi gillar platsen. :-D

Får kika in igen sen och rapportera, Kicki!

MVH
Fröken Prym
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8