Citat:
|
Ursprungligen postat av somebody
Lizzie hur dant väder hade ni?
Vi åker nu den 30:e och jag kollar vädret hela tiden på Passagen, Ticket, Tv4 :-)
Dom visar ju en del moln och regn emellanåt..
Vi vill ju ner och sola och bada, i och för sej har vi innepool ;-) men ändå!
Eller kan man inte riktigt lita på vädret som visar sej här hemma?
Går regnet fort över om det blir regn?
Det är vädret jag är lite orolig över.
Jag åker med mina 2 barn tjej 15 och pojke 10.
Vi har All Inclusive och det känns rätt tryggt eftersom att man är själv
med barnen.
Vi behöver inte eg oss ut och leta efter resturanger för att kunna äta.
Men så när man väl är där nere så då ser man ju saker och ting på ett annat sätt.
/marie
|
Hej Marie!
Jo när vi kom ner regnade det! och det hade varit ganska opålitligt väder där redan strax innan, Sofia hade det ganska så krispigt s.a.s, men vi fick det lite bättre men det var mulet två dar men man kunde vara ute och det var ändå varmt, jag hade läst väderprognoser på olika ställen men i det stora hela stämde det och här har du en vädersajt. http://wwwa.accuweather.com/world-forecast-15day.asp?partner=accuweather&traveler=0&locCode=A FR|TN|TS018|SOUSSE&metric=1
Men det ser ut för er del att det kommer att bli riktigt varm och skönt reseledarna sa att sommaren kommer i mitten av maj och det är ju lite vanskligt däremellan, men som sagt jag tror att det har stabiliserat sig en del sedan dess så ni kommer att få det bra, tror jag enliligt prognosen. När vi var där låg det ett stort lågtryck just över nordafrika och det hade inte regnat så mycket på lång lång tid och inte heller så mycket som det hade gjort på så kort tid, så det är lite svårt att säga om det går fort över, men vädret är så olika från ort till ort. När vi åkte till Douz och Sahara så blev det varmare och soligare men så är det ju en bra bit dit från Sousse. Men jag tror det värsta är över eller vad tror du Sofia, har jag fel?
Jag hoppas att ni får en skön vistelse i Tunisien, vilket jag är övertygad om att ni får, vi längtar tillbaka redan och det är som du säger, när man väl är nere så ser man saker och ting ur en helt annorlunda synvinkel, det är intrycken som styr och det är härligt att bara ta in allt och bara njuta!
Kram Lizzie