Tjena tjena!
Nu är vi tillbaka från vår semester i Sousse...
Ska spalta upp varje sak och betygsätta det så får vi se om jag är ensam om att tycka vissa saker...
Tunisien som land: UNDERBART! Jag skriver bara kortfattat, ÅK DIT!!!!
Folket: Oerhört snälla och omtänksamma människor, förstår inte de som har haft problem med dom. Visst är det värre om tjejerna går ensamma men det var inte så farligt som de har skrivits om här...
Stränderna: Ja vad ska man säga, vit pulversand och grönt härligt vatten. Hade ca 25-26 grader i vattnet.
Vädret: Hade över 30 grader varje dag, kan inte bli mer lyckat!!!
Billigt/dyrt?: Det var absolut inte så billigt som det har skrivits om här... Vi hade iofs All Inclusive och brände 2000:- ihop, låter inte alls mycket, men när vi käkade ute 2 ggr på olika restauranger så låg en varmrätt på ca 60-70 svenska kronor. Var lite väl dyrt med tanke på att jag käkade cos cos och en liten köttbit!
Men skärp och plånböcker var tokbillligt, det kan min tjej intyga=)
Samma gäller taxi, vi åkte till Monastir från Sousse och betalde ca 40 dinar, ca 220:-. Vet inte hur långt det är emellan men det kan röra sig om 5 mil eller nåt, om inte mer...
Utflykter: Ni som vill åka på Piratbåtarna, SPARA PENGARNA, det var rena skiten!!!!
Att betala ca 200:- per person för att segla på en fallfärdig båt där seglen var lika stora som Globen var helt kass... Hårda bänkar, skugga pga seglen, hela utflykten var på 2.5 tim.
Man skulle få se delfiner, äta gott och blir fetbrun som Apollo tjejen sa var bara lögn. Delfiner, hmmm, såg knappt en fisk i vattnet, Maten, en brödbit, en lite halvdöd fisk (lika stor som en guldfisk) och kycklingklubbor som inte var klara, kass. Fetbrun, var faan brunare innan jag åkte=)
Vi besökte även Marknaden i Monastir, en upplevelse som hette duga, det måste ni testa på!
Katakomberna i Sousse var helt ok, men ganska litet, dock kostade det endast 2 dinar.
Hotellet: Helt superbra!!!! Vilket poolområde, har aldrig varit med om maken, 5 solar av 5! Havet låg bara ett par steg från poolen, underbart.
Visst kan man disskutera rummen om dom höll 4 stjärnig klass, rummen var helt ok, men utsikten om man har balkong mot havet var något utöver det vanliga, mest romantiska jag varit med om iaf!
Städningen var kanonbra, gav ca 2-3 dinar i dricks varje dag och fick olika motiv med blommor mm på sängen.
Övriga personalen var också jättebra. Men så kommer vi till det stora minuset på hotellet, HISSARNA, man blev galen på dom, segare får man leta efter. Från att gå från poolen till rummet o tillbaka tog ca 15-20 min pga av hissarna, helt sjukt va irriterade folk var!
Maten på hotellet var helt ok, mycket god första dagarna men de 2 sista så hade man väl tröttnat, men det var gott ändå=)
Pannkakorna som serverades vid 4-tiden varje dag var så goda så att jag vill ha dom hemskickade varje dag

Hotellet höll hög klass på det mesta, kanske riktigt 4 stjärnor på rummen men väl 3:a...
Jag kan starkt rekommendera detta hotell, VÄLJ HAVSUTSIKT!
Sedan vill jag bara rikta en arg sol till alla tyskar som var i Tunisien, drygare personer får man leta efter!!!
Så otrevliga och de tror att alla kan deras språk. Kan ta ett par ex.
När vi åt frukosten en dag så tog jag sista baguetten som fanns tillgänglig just då, lät min bricka stå kvar med övrig mat på, vände mig om för att ta en dricka och när jag vänder mig tillbaka så ser jag en tysk farbror som tar min baguette mitt framför näsa på mig, jag frågade givetvis vad han gjorde och han sa på tyska att jag får skylla mig själv att jag inte höll ordning på min bricka, och så gick han iväg, men jag gick ifatt honom och tog tillbaka min baugette=)
Sedan så skulle de alltid stänga hissarna framför näsa på en, när man stod och väntade på hissen så tryckte dom igen den precis när man skulle gå in, hissarna var inte i närheten av att vara fulla!
Och dom trängde sig alltid före i alla möjliga köer som fanns... Sedan har vi poolområdet, hade man lagt sin handduk på sin solstol för att gå på dass så kunde din stol vara upptagen och din handduk ligga på backen. Jag frågade flera ggr när detta inträffade och de sa att jag inte var på min plats så då var den ledig, kan säga att detta hände säkert 6-7 ggr av olika tyskar.
Nu kommer jag säkert få massa skit för att jag pratar illa om dessa tyskar, jag vet jag vet att det finns snälla tyskar med, men inte många på detta hotellet iaf.
Hur som helst, skit i tyskarna, tillbaka till Tunisien, ni som funderar på att åka dit, snälla gör det, det var det bästa land jag någonsin besökte, kommer definitivt att åka dit fler ggr!
Hoppas att denna lilla berättelse var bra för er som skall åka snart=)