ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-04-17, 19:46

mikri

Medlem
mikri är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till mikri
Standard Riadh Palms
Hej!!
Nu har vi då äntligen bokat en resa till Sousse, har bokat hotellet Riadh Palms.

Nyfiken som man är vill man gärna ser mer än de bilderna resebolaget har på hotellet, sökte på bilder på nätet o hittade detta:

http://hotels.turizm.ru/1153/gallery-3457

Ser det VERKLIGEN så ILLA ut???????????? Med tanke på att hotellet skall ha 4 stjärnor, hur nu det gick till om detta är verkligheten de bilderna visar.
Någon som varit där nyligen??

FYYYYY, nu är vi besvikna!!!! :cry:
Svara med citat

Gammal 2007-04-20, 10:40

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Ser det illa ut på bilderna på länken? Det tyckte inte jag.

Gammal 2007-04-20, 10:48

mikri

Medlem
mikri är inte uppkopplad

Standard Riadh Palms
Var väl mest toalettbilderna jag tänkte på..

http://hotels.turizm.ru/1153/gallery-3458

Men men, det återstår väl o se hur det ser ut när man väl anländer.
Håller tummarna för att det ska vara bra iaf!!! 8)
Svara med citat

Gammal 2007-04-20, 12:18

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Ja, badrumsbilden såg kanske inte så rolig ut...

Min uppfattning är att hotellen är väl värda sina stjärnor. Jag har bara bott på 2-stjärniga (med ett plus) hotell och dom har varit rena, fina och fräscha.

Gammal 2007-04-29, 01:29

Mikael

Standard När skall ni dit?
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia

Ja, badrumsbilden såg kanske inte så rolig ut...

Min uppfattning är att hotellen är väl värda sina stjärnor. Jag har bara bott på 2-stjärniga (med ett plus) hotell och dom har varit rena, fina och fräscha.
När skall ni dit?. Tycker inte heller att badrummen så så schyssta ut? Jag hade planer på att åka dit, men jag vet inte.
Svara med citat

Gammal 2007-04-29, 20:15

mikri

Medlem
mikri är inte uppkopplad

Standard Riadh Palms
Vi har bokat och åker den 30 september.
Efter jag skrev inlägget här gogglade jag på namnet o fann bättre bilder, eftersom det e en sida som inte e från Sverige, så hoppas jag verkligen inte att de har uppdaterat den sidan på mkt länge som jag skickade in länk på.

Hört mig för med Apollo som vi skall åka med om det verkligen är så illa, o svaret jag fick var att ingen har klagat innan på det hotellet..
Så nu ser vi fram emot resa med sol, bad och mkt mer... :wink:
Svara med citat

Gammal 2007-04-30, 09:46

Robdob

Standard
Hörde också med Apollo och de sa att bilderna verkar vara gamla innan hotellet renoverades. Enligt Apollo renoverade de hotellet förra året så alla rum ska vara i bra skick.
Jag o tjejen åker dit den 10:e Juni, ska bli underbart, bara vädret bli bra=)
Svara med citat

Gammal 2007-05-17, 11:33

M

Standard
Har bott på hotellet en gång innan, och jag tyckte det inte alls var något dåligt. jag tycker inte att rummen är riktigt värda en 4:a, men det är absolut inte någon dålig standard. Sen ligger inte hotellet 300 m från centrum som det står, är en bit längre till medinan. Det är en liten bit att gå, men annars ta taxi. Är sjukt billigt, tror inte att det kostar mer än 15 kr, och då har man inte ens prutat.
Hoppas det hjälpte/
Svara med citat

Gammal 2007-05-22, 16:21

ceciiliia

Standard Rhiad
Heej! Förra sommaren i augusti bodde jag o en vän på riadh palms. Tyckte verkligen att hotellet uppfyllde 4 s. Var verkligen jätte fint och fräcsht. Vi hade klinkers o jätte fräcsht. men sen när vi satt på bussen hem satt flera av passagerarna framför oss o klagade. Dom hade heltäckningsmatta som var mögglig o det var jätte ofräscht. Vi vart helt chockade o undrade om vi verkligen bodde på samma hotell för vi hade haft en drömveckan. Tror inte att alla rum hade hunnit bli renoverade och dem hade oturen att hamna i ett av de äldre rummen. Men det stod att renoveringen skulle vara klar till våren 07 så nu är det säkert klart. Ska tillbaka till tunsien på fredag. men har den här gången valt Port el kantanoui. Vi var två 19 åringar som åkte sists (vilket det är nu med) Och vi tyckte att det var hemskt att gå utanför hotellet. Vi vart rent utsagt jagade av tunisiska killar dom var helt tokiga och visade inte någon respekt alls. Efter ca 100 meter från hotellet vände vi tillbaka i panik. Några dagar senare gjorde vi ett nytt försök. Med kom inte längre. han bara komma ut på gatan. sen försökte dom rycka in oss i bilar mm. Jätte läskigt så för unga tjejer kan jag verkligen itne rekomendera sousse. Som tur var hade vi ett underbart hotell precis vid stranden så vi kunde ha en bra semester innanför hotellets områden. Trevlig Resa!
Svara med citat

Gammal 2007-05-22, 16:27

Robdob

Standard
Aaa grymt "Cissi"... Tack för det positiva inlägget ang. hotellet iaf... Du har inga bilder el nåt att visa? Har 100 frågor jag vill ha svar på=)
Vi åker den 10:e Juni till Sousse o Riadh palms...
Svara med citat

Gammal 2007-05-22, 16:29

cissie

Standard jora
Jodå jag har massa bilder,. ska kolla länken till min resedagbok alldeles straxt. skriver in länken när jag kollat upp det. ang frågor är det bara att fråga på jag kan svara så gott jag kan = )
Svara med citat

Gammal 2007-05-22, 16:33

Robdob

Standard
Kanon!!! Nä men det man undrar över är ju hotellet, vilka regler som gäller när man får äta o så... (Menar om de har bestämda tider att man får käka middag mellan 3-5 ex) Sen om det finns safety box, bankomat, är poolen uppvärmd, ja jag kan hålla på i evigheter
Svara med citat

Gammal 2007-05-22, 16:41

ceciiliia

Standard
http://www.resedagboken.se/Default.a...&userId=112968
Där är länken sen är det bara trycka på tunsienresan. Finns en hel del bilder. Allt är taget inom hotelletsområde och på hotelletsstrand. =)
Svara med citat

Gammal 2007-05-22, 16:42

Robdob

Standard
Kanon, tusen tack!
Svara med citat

Gammal 2007-05-22, 16:47

ceciiliia

Standard
Hmm uppvärmd pool vet jag ingenting om vi var ju där i augusti och då var det jätte varmt i poolen men den har nog blivit väluppvärmd av solen ändå i början av juni. Saftebox finns det kommer inte ihåg vad det kostade. Eftersom vi hade all inc. så tog vi inte ut så mkt pengar utan växlade bara på hotellets växlingskontor men bankomater läste jag om att det ska finnas. Ja det är begränsade tider när man får äta men det var typ ganska tidigt till ganska sent. minns att vi vissa dagar åt mat straxt innan 21. Och nåndag tidigt, frukosten är som vanligt från typ 7-10. Det finns alltid något öppet att äta. det finns poolbar där dom har lunchservering med vanlig mat pannakor. På eftermiddagarna står dom och tillagar färska munkar. ¨himelst gooooda! Det är mkt underhållning på dagarna. Vet inte riktigt vad ni ska på för semester men vi tycket att det var skit kul med underhållningen, grabbarna som jobbar där är helt sjuka och kan verkligen underhålla. Det är mkt underhållning runt poolen men även salsakurser mm. Nästan allt är kostnadsfritt. = )
Svara med citat

Gammal 2007-05-22, 16:54

Robdob

Standard
Coolt, låter ju grymt bra! Vi åker dit mest för att sola o bada... Är jävligt nyfiken på maten med
Tack för allt information, längtar ju inte mindre nu kan man säga
Svara med citat

Gammal 2007-05-22, 17:08

ceciiliia

Standard mat, hm
Jora maten va okej. Alltså det fanns huuur mycket som helst att välja på. Jag är rätt kräsen i mat så jag åt typ potatisklyftor o bakad potatis hela veckan sen gick jag in på desserbordet direkt. hihi. Så maten kan jag tyvärr inte svara på så seriöst
Svara med citat

Gammal 2007-05-23, 08:17

mikri

Medlem
mikri är inte uppkopplad

Standard
Kollade din länk till dagboken.. :-D
Vilka härliga bilder.. ** TOKLÄNGTAR **
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8