ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-05-13, 13:43

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Nej, jag tror inte att det finns några begränsningar när det gäller att äta den tunisiska fisken. Den mesta fisken är ju naturlig från havet, även om en hel del odlad förekommer också. Jag äter nästan bara fisk när jag är i Tunisien, förutom några grillade lammkotletter och nån god chakchouka då och då.

Många äter säkert tio mål fisk i veckan, och mår bra av det! (Fast fin fisk är väldigt dyr föda i Tunisien.) Det är nog mest vi i Sverige som är så duktiga på att förorena våra vatten och förstöra vårt fiske. :-(

Gammal 2007-05-13, 18:10

~Bf~

Medlem
~Bf~ är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: maj 2007

Rykte: 0

Standard
Kom på en fråga till. Hoppas ni inte har något mot sporadiska peioder med inläggsbombning! :-D Längtar så mycket så jag avreagerar mig här

Jo, det är så att min morsa blir ALLTID sjuk, nästan varje utomlandsresa så åker hon på turistmagen. Problemet är att hon har gjort en magoperation som gör att hon inte får ta Dukoral, har för mig att det var pga det var bikarbonat i det.
Finns det något annat förebyggande hon kan ta, eller är det bara diarretabletter att ta när det så att säga redan brutit ut? Vore ju skönt för henne om det gick att undvika att det faktiskt bryter ut...

//~bf~
Svara med citat

Gammal 2007-05-13, 19:21

inga

Nykomling
inga är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 0

Standard
Be din mamma prata med sin läkare, kanske Tabl Lexinor kan vara något för henne att ta i förebyggande syfte.
Den medicinen har varit räddningen en gång för mig och två gånger för min man, samt att vi hjälpt medresenärer som bliit sjuka.
Tas dock inte för lättare magåkommor. Vi tog när vi fick feber och var rejält dåliga. Efter ett par doser var vi fit for figt igen, otroligt men sant.
Vi åker inte på någon längre resa utan att ha med det i packningen.
Man kan också köpa medicinen utomlands receptfritt. Substansnamnet är Norfloxacin, det kan ju heta vadsomhelst på förpackningen, du får läsa det finstilta.
Köp Alcogel på apoteket, slösa med våtservetter så klarar ni er långt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8