ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-02-28, 22:04

Mange

Standard Aziza residence - Hammamet
Hej!

Åker med min flickvän till Tunisien nästa vecka och undrar lite om hotellet. Är det OK?

Hur kan jag förebygga magsjukan med anledning av den annorlunda bakterifloran?

Jag är väldigt känslig mot starka maträtter och som jag har förstått det så används i princip stark krydda i samtliga maträtter? Har jag några alternativ?

Ser verkligen fram emot en skön och avslappnande semester!

Tack på förhand!

Mvh / Mange
Svara med citat

Gammal 2007-03-01, 07:47

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Hotellet få andra svara på eftersom jag brukar vara i Sousse!
Ta med Dimor eller liknande från Apoteket så att du har något till hands om du hastigt får känningar, annars finns jättebra medicin på apoteken i Tunisien, de vet precis vad du ska ha.
Generellt gäller att kranvattnet borstar du tänderna i, undviker is i drickat och lösglass, använd handsprit om du är känslig. Grönsaker kan en del reagera på. Skala frukt(du kan skölja i vatten, men torka ordentligt).

Alla "turistrestauranger" serverar mat som inte alls är stark, vanligt kött, pasta etc. Det är ofta de tunisiska specialiteterna som är kryddstarka, men inte internationell mat. Före maten serveras ibland små tilltugg, då ska du undvika harissa, en röd röra som man doppar bröd i, den är stark!

Ät den goda yoghurten, bra för magen! Ta med knäckebröd, eller något liknande, det är oftast inte så mycker fibrer i det tunisiska brödet.

Ibland kan alkoholintag vara bov i dramat, men det kanske vi inte ska gå in på......
Svara med citat

Gammal 2007-03-01, 20:44

isolde

Nykomling
isolde är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Knäckebröd va ett bra tips. Man tackar. Det ska jag definitivt ta med. Är ju van vid att bara äta grovt bröd hemma så det kanske magen skulle sakna annars.
Svara med citat

Gammal 2007-04-14, 18:52

annelie.tivas

Standard AT
Hej!
Det är bra att ta med sig alcogel som man köper på apoteket hemma. Detta gnor du in händerna med innan du äter för att minska risken för magsjuka.

Hälsningar

AT
Svara med citat

Gammal 2007-04-14, 18:55

annelie.tivas

Standard AT
Hej igen!
Jag glömde säga att vi bodde på Aziza Resicence och trivdes mycket bra.

AT
Svara med citat

Gammal 2007-04-14, 18:56

AT

Standard Royal Salem Beach
Hej!
Jag undrar om det är någon som har bott på hotellet Royal Salem Beach i Sousse. Vi ska dit i sommar och är mycket nyfikna på hur hotellet är.

Hälsningar
AT
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8