|
|

2007-02-25, 15:50
|
|
|
Sousse/ Hotell Marabout
Hej!
Jag och min tjej och 2 andra kompisar ska åka till Hotell marabout den 8/8-07. Vi undrar lite är de ett bra hotell ...finns det bra lutfcondtionering,,,bra frukost?....och så undrar vi lite hur de är me alkoholen...finns de att få tag på? ..många säger ju att det inte finns nån så man vet ju inte vaman ska tro...och va kostar de.....Finns de bra restaurenger...förslag på nån bra utflykt..hoppas på svar!!
|
|
|

2007-02-25, 17:09
|
Reg.datum: feb 2006
Rykte: 7
|
Jag har inte bott på Marbout, men har hört att det är ett bra hotell.
De som säger att det inte går att få tag på alkohol har nog inte varit i Tunisien. Man köper alkhol på Magasin General, och jag tror att även Monoprix har, men är inte helt säker. Sprit är riktigt, riktigt dyrt, men öl och vin är prisvärt och gott!
|

2007-02-26, 07:40
|
Reg.datum: apr 2006
|
Å dessa konstiga fördomar.....
Precis som Sofia skrev köper man alkohol på Magasin General, inte konstigare än att handla på systemet. Däremot gillar inte hotellen att man handlar annanstans, så använd gärna ryggsäck så att det inte syns vad du tar med in, (de vill ju sälja på hotellet naturligtvis).
De flesta restauranger serverar alkohol, och på alla turisthotell kan du gå in och ta något i baren.
Jag har bott flera gånger på Marabout och luftkonditioneringen varit bra(men det kan vara olika effektivt på olika rum), men är det problem är det bara att kontakta receptionen. Frukostbuffen är varierande, olika bröd, yoghurt, ägg/äggröra, och lite olika varm och kall mat. Men visst, det finns de som klagar på det också, men jag anser det vara helt ok, andra ställen serverar i stort sett bara bröd och marmelad.
Restauranger finns massor i närheten, det är bara att gå in där du tycker verkar mysigt. Inne i Sousse finns många bra restauranger, men låt dig inte luras om ställena där ser enkla ut, det är ofta jättebra mat!
Utflykter är lite svårt att tipsa om, beror på vad man är intresserad av, men ökenturen är en upplevelse! På Marabout säljs biljetter till halvdagsturer med piratbåt eller kamelritt. jag har provat båda och gillade nog bäst kamelturen, för båtturen var ganska trångt med folk,inte så mycket mat som ingick. kamelturen är kul, men var beredd på att få lite träningsvärk på vissa ställen!
|
|
|

2007-02-26, 11:43
|
|
|
hotell marabout
Hejsan, bodde med min familj på marabout i sommras,tyckte att det var i stort sett väldigt bra där,men se upp för skojar bröderna som säljer halvdags resorna(kamelturen och båt utflykt, de lovar en massa saker)som de sen inte håller.I vårt fall lovade de gratis läsk och vatten,detta bråkade vi med dom om halva turen,men till slut fick vi vårt vatten.Tycker nog inte att det var nån bra tur,i vårt fall spelade det ingen roll eftersom jag och min sambo hade vunnit resan,men för alla andra.Men sahara turen 2 dagar är kanon,man får uppleva en massa saker,på dit resan stannar de på ett högklassigt hotell där man får äta en enorm buffe.Även hotellet mitt ute i öknen är jättefint och även där bra mat,kul med den lilla tanten som sitter inne i resturangen och bakar bröd,ja det är verkligen en upplevelse så mitt råd är att avsätta pengar till den utflykten,kommer inte i håg vad vi betalade,vi har en dotter som då va 6 år,inte en enda gång under de 60 mil (enkel resa)som hon klagade det säger en hel del om att det var bra eller hur?Ett tips på en bra och trevlig resturang som ligger ca 15 min från marabout.är resturang delfin,de har barn meny och fina kötträtter,ett tips bara när ni är ute och äter och om ni vill ha stark öl var noga med att tydligt säga det annars får ni lättöl.ha en trevlig resa.ps har du eller nån annan rese berättelser om sardinien? vill åka dit i sommar mvh hillevi
|
|
|

2007-02-26, 12:33
|
Reg.datum: apr 2006
|
Lita ALDRIG på ordet "GRATIS" i Tunisien..... :lol:
Löften är ofta flyktiga.....
Man får räkna med att ha med sig eget vatten eller köpa, maten på bilderna för piratturen är fina, men så mycket är det inte per person! ta med lite egen mat, man blir hungrig på havet!
Jag antar att jag är så van vid att saker och ting inte ofta är som det påstås, så jag tar deras reklam med en stor nypa salt, vilket man nog ska göra för att inte bli besviken! Tro aldrig att något är gratis, billigt eller "special price for you".......
Men kamelerna är ju lite spännande för dem som aldrig provat!
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|