ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-02-12, 18:51

lars

Standard Iberostar Phenicia, Hammamet
Hej,

Har bokat en resa till Tunisen och Hammamet. Har aldrig varit där, men ser framemot besöket.

Fråga angående hotel och väder.

1. Någon som bott på Iberostar Phenicia? I så fall några kommentarer när det gäller mat, rum, närhet till hav och shopping m.m..

2. Vädret i slutet av Feb coh början av mars?

Mvh,
Lasse
Svara med citat

Gammal 2007-02-12, 19:39

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Vädret i slutet av februari början av mars kan vara väldigt kallt. Väldigt tidig vår, för att inte säga vinter. Räkna inte med sol och badsemester, även om man vissa år kan ha tur med vädret och få varma dagar.

Perfekt tid för utflykter!

Sol och badsäsongen är omkring juni-september (maj-oktober, men de månaderna kan vara lite osäkra). med varmaste tiden från mitten av juli till slutet av augusti.

Gammal 2007-02-15, 19:54

isolde

Nykomling
isolde är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Hej!
Jag, vi, åker andra veckan i augusti till Sousse. Om det är varmaste tiden, hur varmt är det då egentligen? Har väl inte ont av värmen men det kan ju vara bra att vara förbered om det är jätte hett.... Hur är det i vattnet? Är lite av en badkruka nämligen... :lol:
Svara med citat

Gammal 2007-02-16, 11:03

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Standard
Isolde, min kille brukar vara i Tunisien från slutet av juli och fyra veckor framåt varje år. Vissa år har det varit 47 grader i flera dagar, men oftast ligger det någonstans mellan 30-40 grader. Vattentemperaturen vet jag inte, men ''varmt'' iaf. De flesta tunisier (de jag känner) anser att man inte kan bada före ca 25 juli, för det är då det blir varmt i vattnet. (Men det finns ju många som badar långt innan dess också.)

Gammal 2007-02-16, 11:39

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Standard
Jag brukar mäta vattentempen i Sousse i juli-augusti och oftast ligger det på 27-29 grader (har dock haft 33 i knähöjd en varm dag!) så du behöver definitivt inte frysa, man kan bada i timtal.....
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8