ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-02-11, 13:29

hanny

Standard ska vi åka till tunisien?
jag har så svårt och bestämmam ig om vi ska åka till tunisien eller turkiet? va tycekr ni??
känns som det är ganska osäkert i tunisien? finns det god mat där?
besrätta berätta
Svara med citat

Gammal 2007-02-11, 14:06

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Citat:
känns som det är ganska osäkert i tunisien?
På vilket sätt känner du att det är osäkert i tunisien? Jag har varit i Alanya en gång och i Tunisien två gånger. För mig är länderna helt ojämförbara med Tunisien på en solklar förstaplats. Jag vet att det finns dem som tycker tvärtom.

Jag älskar den tunisiska maten och föredrar de restauranger där tunisierna själva äter framför turistrestauranger. Grillad färsk fisk, grillat lammkött, ''grillad sallad'' (slata mechouia) är mina favoriter.

Gammal 2007-02-11, 15:38

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia

Citat:
känns som det är ganska osäkert i tunisien?
På vilket sätt känner du att det är osäkert i tunisien? Jag har varit i Alanya en gång och i Tunisien två gånger. För mig är länderna helt ojämförbara med Tunisien på en solklar förstaplats. Jag vet att det finns dem som tycker tvärtom.

Jag älskar den tunisiska maten och föredrar de restauranger där tunisierna själva äter framför turistrestauranger. Grillad färsk fisk, grillat lammkött, ''grillad sallad'' (slata mechouia) är mina favoriter.
vet inte varför, får bara den känslan.
har dem "vanlig" mat i tunisien typ grillat kött med pommes , hamburgare et c?
vi hade tänkt åka till Hammamet? är det bra där? fin strand?
Svara med citat

Gammal 2007-02-11, 18:31

hillevi

Standard Re: ska vi åka till tunisien?
Citat:
Ursprungligen postat av hanny

jag har så svårt och bestämmam ig om vi ska åka till tunisien eller turkiet? va tycekr ni??
känns som det är ganska osäkert i tunisien? finns det god mat där?
besrätta berätta
Det spelar ingen roll,var i turkiet sommaren -05.bodde på pacha bay,fritidsresor jättefin anläggning,men det har blivit dyrare där.Garanterat bra väder.Var i tunisien -06 helt underbart,billigare mycket underbar sandstrand,bodde på hotell marabout i sousse.Du handlar jättebilligt i medinan,dock inte så mycket dam kläder om du inte är trådsmal förstås?Maten är bra,men du kan inte beställa drink eller en öl på stan förrän efter kl 14.När du shoppar var trevlig men bestämd,och du kan begära under halva priset än försäljaren,jag lovar du får en jättefin semester med bra väder och mycket mer.Ett tips till åk till sahara en två dagars tur,du får en massa uppleverser,kort sagt ett bra resmål till ett lägre pris jämfört med andra resmål.Självfunderar vi på italien vet du nåt som är bra?
Svara med citat

Gammal 2007-02-11, 18:42

Gäst

Standard
Hillevi kan du berätta vad du tyckte om hotell marabout?
Var det ett bra hotell? Hur var frukosten? Rummen? Servicen?
Nära restauranger och centrum?
Vore vekligen snällt om du kunde berätta din upplevelser därifrån.
Svara med citat

Gammal 2007-02-12, 11:25

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Standard
Alltså, ''vanlig mat''. Det är ju inte svensk mat, men det är det ju inte i Turkiet heller. Jag älskar den tunisiska maten, men den är ju inte som den svenska (tack och lov). Jag har inte ätit hamburgare där, men däremot pizza. Den är inte som den vi är van vid, men jättegod ändå. Grillat kött och fisk plus pommes finns garanterat. Håll dig till turistrestaurangerna om du är "rädd" för att prova något nytt. Den tunisiska maten (inte den på turistrestauranger) är ganska kryddstark, som är något jag uppskattar (men det passar ju inte alla).

Gammal 2007-02-12, 15:56

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Standard
Det finns massor av ställen överallt som serverar kött, pasta,pizza etc, det är lätt att hitta! I närheten av hotellen finns restauranger i alla prisklasser! Bra restauranger med tunisisk mat ligger inte alltid mitt i turiststråket, men är värda att besöka.
Jag har bott på Marabout flera gånger och är nöjd, bra läge precis vid stranden och helt ok rum. jag hade bara frukost eftersom jag hellre går ut och äter på restauranger än äter på hotellet. Det finns en stor fin trädgård med pool. Åker dit i sommar igen!
Det finns flera bra restauranger i närheten och man kan promenera in till stan och besöka affärer på vägen dit.Shoppingcenter Tej Marhaba är bara några minuter bort.
Svara med citat

Gammal 2007-02-12, 18:29

Hillevi

Standard svar på hotell marabout
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst

Hillevi kan du berätta vad du tyckte om hotell marabout?
Var det ett bra hotell? Hur var frukosten? Rummen? Servicen?
Nära restauranger och centrum?
V

ore vekligen snällt om du kunde berätta din upplevelser därifrån.
Hej,
Hotell marabout är trevligt rent och frukosten är bra mycket att välja på,flera sorters bröd ofta färsk tomat och rödlök,ost marmelad och olika typer av ägg kokta stekta eller äggröra,inte alla sorter varje dag 2 sorters juice,kaffe och te naturligtvis.middags buffen även där mycket att välja på,typ gulars och lever flera gånger under våra 2 veckor.Pasta nästan varje dag,även strips serverades till de olika rätterna,kommer inte ihåg vad vi betalade för halv pension men det var värt varenda krona.Det finns även en liten resturang på hotellet där ni kan beställa mat på dag och kvällstid bra priser,pizza pasta och ala carte.nere på stranden finns det ett mat ställe som ni kan beställa kanon goda baguetter varm som kall,färsk frukt mm.Hotellet har olika shower varje kväll tex miss marabout dragshow mr marabout danstävling,(jag och min sambo vann faktiskt danstävlingen)trevliga shower.Lekledaren som kallar sig för sabotage är suverän,han håller även i barndiscot varje kväll,de har även en fotograf som går runt dag och kvälls tid och fotograferar,man kan köpa fotona senare på kvällen till ett relativt bra pris.In till stan åker du taxi inte långt du betalar allt från 1-3 dinarer,1=6 kr om jag minns rätt.Hör av dej om du undrar över något mer,mvh Hillevi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8