Jag har bott på Marabout flera gånger de senaste åren, det är bra hotell i mellanklass.
Rummen är lagom för två pers. Underbar trädgård med egen utgång till stranden.
Jag har bara ätit frukost på hotellet, det fanns stort utbud av varm o kall mat. Hotellmat i övrigt är oftast mindre bra, hitta hellre mysiga restauranger, det är ofta billigt och det finns många bra i närheten, bl.a Una Storia och El Ons, plus flera bra "macka-pizza"-ställen om man inte vill ha hel middag.
Det finns även en snack-bar i trädgården med enklare rätter.
Det finns TV på rummen och man kan hyra kylskåp. Den största delen av hotellet har 5 vån. Vad som ev kan vara störande är kvällsmusik från scenen om man bor nära.
Man kan spela tennis, bordtennis och i somras var det gratis vattengympa i poolen. Hotellet har även inomhuspool.
Gym och massage finns för ganska billig kostnad.
Balkongerna var fullt tillräckliga (men ta gärna med eller köp tvättlina o nypor, bra att hänga blöta badkläder på).
Om det är första gången ni åker till Tunisien rekommenderar jag Saharaturen. Som kvällsutflykt är det trevligt med beduinfest, väldigt annorlunda och god mat!
Eller varför inte ta tåget till Monastir, kostar inte många kronor och ligger bara 2,5 mil bort.
Tunis-Kartagoutflykt med resebolaget ger en dag med storstad och historia!
Jag åker tre veckor till Marabout i sommar!