ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-09-15, 22:26

gurgin

Standard tunisien - sousse
kom hem från sousse igår efter två veckor i nordafrika och jag det rekomenderar jag starkt till alla att testa på.

maten, människorna, landskapen.. tänk er bara att stå mitt i sahara i den där fantastiska värmen.

gurgin ger 4 kameler av 5 möjliga!
Svara med citat

Gammal 2006-09-15, 23:56

rebecca_

Medlem
rebecca_ är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Standard
Bodde du på nåt hotell isåfall var du nöjd med ditt boende i Tunisien?
Svara med citat

Gammal 2007-01-10, 12:04

Cissan

Nykomling
Cissan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jan 2007

Standard
Hej tänkte bara fråga om du ville berätta lite mer om Tunisien.. Är människorna trevliga där? Är det billigt? Känner man sig trygg där? Är mycket tacksam för svar...
Svara med citat

Gammal 2007-01-10, 12:37

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Cissan; jag tar mig friheten att svara.

Jag tycker att människorna där är väldigt trevlig och hjälpsamma. Helt klart så är de som lever på turistaffärer ganska ''tjatiga'', men det är ju bara för att dom ska överleva. Undvik medinan om du inte orkar med ''tjat''.

Jag tycker att man lever väldigt billigt i jämförelse med tex Grekland och Turkiet.

Jag har aldrig kännt mig otrygg i Tunisien, och uppfattar det som att det är låg brottslighet. Men, tillfället gör tjuven, så lämna inte värdesaker synligt.

Jag funderade på att resa dit som ensam tjej, och gör man det så bör det ju betyda att man känner sig trygg och säker i landet (vilket jag gör). Men, jag skippade den resan pga att jag är lite för ''feg'' för att resa ensam.

Gammal 2007-01-10, 12:46

Cissan

Nykomling
Cissan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jan 2007

Standard
Okej det låter ju jättebra. Bokade en resa idag men var lite osäker på det eftersom att jag läst lite negativt också. Men nu känns det bättre tack så mycket för ditt svar :lol:
Svara med citat

Gammal 2007-04-04, 22:16

jamila68

Standard
Hej!
Jag har åkt till Tunisien flera ggr och alltid valt att åka själv. Jag har alltid känt mig trygg m man blir väldigt "uppvaktad" och det kan vara bra att vara lite försiktig. Jag var väldigt nära att bli våldtagen m det var av en gäst på hotellet och inte tunisier, däremot var det den underbara hotellpersonalen på Kaiser hotell i Sousse som hjälpte mig. Mannen blev sedan utkastad och jag blev väldigt väl omhändertagen. Sedan gjorde jag en miss att lita för mycket på en person som jag ansåg vara min vän och blev att med mycket pengar. Så trygg är jag, bara var lite mer försiktig än vad jag var o det kan hända överallt. Vill också berätta att trots att det här låter hemskt så har jag många fina vänner kvar och jag uppskattar landet och människorna enormt mycket.
Svara med citat

Gammal 2007-04-19, 17:37

Anonym

Standard
Hej! Skulle du kunna berätta mer om hotellet Kaiser?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8