Citat:
|
Ursprungligen postat av ;57340
Hej!!!
Undrar bara varför det var omöjligt att gå ut för du var med en tjejkompis? jag ska också dit med en tjej kompis så blir lite orolig för jag vill inte sitta på hotellet!! 
|
Omöjligt är det nog inte att gå ut med en tjejkompis i Tun.tycker jag efter egna erfarenheter ..
Har rest dit i många års tid , både med tjejkompis och bror och även själv ...
Och har aldrig nånsin suttit vid hotellet pga.obehag för att gå ut !!
Totalt omöjligt ..nej absolut inte ...!
Det man kan märka av är att tunisiska män / killar visslar och "tttsssaaarrr"(ett ljud de ropar )efter en då man går förbi .
Sen kan de fråga lite om var man är infrån,ta en kaffe,promenad ,gå på disco osv.
De kan också köra en fuling då de gissar på hotellets namn man bor på och sedan säger att de jobbar där,då de gissar rätt ...Just för att starta ett samtal...
De kan vara lite jobbiga , men om man inte är mottaglig för sådant så ger de sig..
Man ska inte titta dem rakt i ögona då de säger något, inte le eller svara på något då de kan hagla frågor ,OM man nu inte själv vill ha kontakt med dem ...
Detta lär man sig efter bara någon dag ; )
En del kan vara VÄLDIGT JOBBIGA trots att man ej visat något intresse i dem och de går efter en hela tiden ..
Då kan ni säga "barra"(stick eller gå din väg på arabiska )åt dem. De respekterar de oftast : ) men det brukar man ej behöva använda ..
Är ni er själva och inte visar allt för storot intresse i alla karlar så behöver ni ej vara oroliga över att få sitta på hotellet hela dagarna : )
So dont worry , be happy : )