ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-09-11, 22:55

.........

Standard Riadh palms hotell****
Har vart hemma nu i ca 1 vecka, va i Sousse och bodde på Riadh palms ett kanon hotell ville jag bara säga, jätte trevli personal och så mycket att göra.Disco varje kväll och Colita dance runt poolen, kan inte bli mycket bättre..och utsikten ska vi ju inte tala om..Såg havet när jag låg i sängen, så underbart skönt och roligt jag hade den veckan..
Svara med citat

Gammal 2006-09-13, 21:38

Jennie86

Nykomling
Jennie86 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: aug 2006

Rykte: 0

Standard Riadh palms!!
va skönt att höra att det var bra!
jag och en tjejkompis ska till samma hotel om 3 veckor
du får gärna höra av dig och berätta mer om resan!
Svara med citat

Gammal 2006-09-14, 15:59

Standard
Aaaa gud va härlig, ni komme rinte ångra er att ni åkte dit, vill verkligen tillbaka, men men de får bli nästa år..allt är jätte bra på Hotellet..Om man vill ha lite musik runt om sig på dagarna så ska man ligga vid poolen, där va de drag nästan hela tiden, med vattengympa och salsa och Själv klart La Colia dance, hehe en rolig dans som dom kör på Dagarna och på Kvällarna,..Maten är ganksa bra, själv är jag lite kräsen när de gåller mat men de mesta gick o äta..En sak som är synd är att ,man får alla öl o sånt o plastglas, inte alltid men för de mesta, men men de gick bra de med..kan säga att de är såååå mycket Tyskar på hotellet oxå..
om du undrar någe mer så är de bara att höra av sig..
msn: Angellicaa223@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2006-09-15, 10:45

Fredrik

Standard
Ska åka dit med tjejen den 4/10.
Allt verkar ju super. Det där med plastmuggar får man väl ta
Var det något som inte va bra därnere då?

mvh fredrik
Svara med citat

Gammal 2006-09-15, 12:14

Angelica

Standard
hehe aa de får man ta, jag tycker att allt är super bra på hotelet som sagt så är de ju ett kanon poolområde och stranden är super fin..Såg inte så mycket av sousse, va där med en tjejkompis så de va ju omöjligt att gå ut, va ute 2 gånger tror jag, men vi háde de bra ändå, finns ju disco och allt på hotellet..

Trevlig Resa...

Mvh:Angelica
Svara med citat

Gammal 2006-09-16, 00:07

Fredrik

Standard
Låter super det =)

mvh fredrik
Svara med citat

Gammal 2006-09-19, 23:57

Hivvo

Standard
Ska till detta hotel om ett par veckor!

Ölen i plastglasen kan man leva med, känns värre med alla tyskar som ska klämma sig före överallt...

Har ni som varit där några andra tips på något som kan vara bra att känna till när man kommer dit.

Tack på förhand.
Svara med citat

Gammal 2006-09-25, 08:49

Jennie86

Nykomling
Jennie86 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: aug 2006

Rykte: 0

Standard Riadh Palms
Hej Fredrik!
Jag såg att du ska åka den 4/10.
Det ska jag och en tjejkompis också.
Var åker ni ifrån?
Mvh Jennie
Svara med citat

Gammal 2007-07-31, 12:34

*J*

Standard ang. Plastmuggar
jo, har läst lite om att ni ser negativt på plastmuggar. Kanske inte ser så roligt ut nej. Men jag anser att hellre ha det så än att det ligger glasbitar på marken efter folk som börjar bli lite runda under fötterna och tappar glasen i marken. Har jag fel?
Svara med citat

Gammal 2007-07-31, 18:31

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Angelica

hehe aa de får man ta, jag tycker att allt är super bra på hotelet som sagt så är de ju ett kanon poolområde och stranden är super fin..Såg inte så mycket av sousse, va där med en tjejkompis så de va ju omöjligt att gå ut, va ute 2 gånger tror jag, men vi háde de bra ändå, finns ju disco och allt på hotellet..

Trevlig Resa...

Mvh:Angelica
Hej!!!
Undrar bara varför det var omöjligt att gå ut för du var med en tjejkompis? jag ska också dit med en tjej kompis så blir lite orolig för jag vill inte sitta på hotellet!!
Svara med citat

Gammal 2007-10-04, 16:57

Gäst

Thumbs down Näää! Inte bra!
Äckelhotell, skulle jag vilja säga. Skitiga mattor och möbler, toaletter utan spolknappar, toaletter utan toarulleshållare så att pappret står direkt på det skitiga golvet. Personal som ler, men inte vill stå till tjänst.
Jag kommer aldrig att sätta min fot där igen. Kolla vad gäster internationellt skrivit om detta hotell:
Riadh Palms Hotel in Sousse - Hotel Reviews - TripAdvisor

Inget att rekommendera, alltså.
Svara med citat

Gammal 2007-10-06, 11:19

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av ;57340

Hej!!!
Undrar bara varför det var omöjligt att gå ut för du var med en tjejkompis? jag ska också dit med en tjej kompis så blir lite orolig för jag vill inte sitta på hotellet!!

Omöjligt är det nog inte att gå ut med en tjejkompis i Tun.tycker jag efter egna erfarenheter ..
Har rest dit i många års tid , både med tjejkompis och bror och även själv ...
Och har aldrig nånsin suttit vid hotellet pga.obehag för att gå ut !!
Totalt omöjligt ..nej absolut inte ...!
Det man kan märka av är att tunisiska män / killar visslar och "tttsssaaarrr"(ett ljud de ropar )efter en då man går förbi .
Sen kan de fråga lite om var man är infrån,ta en kaffe,promenad ,gå på disco osv.
De kan också köra en fuling då de gissar på hotellets namn man bor på och sedan säger att de jobbar där,då de gissar rätt ...Just för att starta ett samtal...
De kan vara lite jobbiga , men om man inte är mottaglig för sådant så ger de sig..
Man ska inte titta dem rakt i ögona då de säger något, inte le eller svara på något då de kan hagla frågor ,OM man nu inte själv vill ha kontakt med dem ...
Detta lär man sig efter bara någon dag ; )
En del kan vara VÄLDIGT JOBBIGA trots att man ej visat något intresse i dem och de går efter en hela tiden ..
Då kan ni säga "barra"(stick eller gå din väg på arabiska )åt dem. De respekterar de oftast : ) men det brukar man ej behöva använda ..
Är ni er själva och inte visar allt för storot intresse i alla karlar så behöver ni ej vara oroliga över att få sitta på hotellet hela dagarna : )
So dont worry , be happy : )
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8