ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-07-02, 20:13

Helene

Standard Tunisen,. bra eller inte?!
Snart bär det av!
Vi är ett sällskap på 5 vuxna och en liten flicka på 8 månader som bokat resa till Tunisien, Djerba för att fira en 50 åring!
Ska bli väldigt roligt att åka till ett nytt ställe och se en helt annan kultur och framförallt fira min mor som fyller 50!
MEN nu har jag fått så otroligt många olika reaktioner på Tunisien. Några säger att det är det bästa de åkt på, andra är missnöjda med hela resan och landet! HJÄLP!! Jag vill ju att det ska bli en lyckad semester för att göra mor glad!!
Åker den 8 augusti till Djerba....Hotell Telemaque!
Skulle bli glad för dina åsiker om detta land...och hemskt gärna om hotellet Telemaque!

//83:an
[/b]
Svara med citat

Gammal 2006-07-11, 08:17

Sofia

Moderator
Sofia är inte uppkopplad
Sofias avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Jag har inte varit på Djerba, men jag har semestrat i Hammamet och Sousse och åkt runt en del, inklusive ön Kerkennah. Jag måste säga att tunisien är det hittills bästa land jag besökt!

Jag äääälskar Tunisien, folket, maten, stranden, klimatet... hmm... allt!

Jag tror att ni får en toppenresa!

Gammal 2006-07-11, 11:33

Standard
Åhh, det låter ju underbart! Då kan jag med lugn och ro luta mej tillbaka och bara invänta resans start! Tack för svaret!
Svara med citat

Gammal 2007-12-12, 12:37

stylish-girl-111

Talking x6mrny
heyyy leute as geht meine süßßßeeennnn tunis
bussa habibi
Svara med citat

Gammal 2007-12-23, 17:36

tounsi

Angry
hej ..varning...

gör ni inte det, det sämsta land att åka till, spara era pengar istället eller välj. annat land. det e ute med tunisien det e bara elände och probleme där mot turister...
jag e från tunisien och jag vet vad jag snakar om...
Svara med citat

Gammal 2007-12-24, 11:32

Gäst

Standard
"Tounsi"du skrev...
"bara elände och probleme där mot turister"

Undrar en sak,du är från Tn.som du skriver men i Tn.är en turist guld värd och hur man behandlar turismen i Tn.är inte direkt illa eller ?
Ett av de större elände kan väl kanske vara den stora arbetslösheten i Tn.Och att hierakin råder högt i Tn...Nu är jag också en "turist"dvs.inte en tvättäkta tunisier,men har bott där en tid och är där mycket så har sett väldigt mycket hos den tunisika befolkningen och levt med dem så lite kan jag nog yttra mig om detta : )

Så du får gärna utveckla det där med att det är problem i Tn.

Men att det är problem mot turismen kan jag nog inte hålla med om...
Och tror att många av oss andra här på forumet kan skriva på det med : )
Svara med citat

Gammal 2007-12-25, 19:34

Gäst

Standard
Jag har varit på Djerba 3 ggr tycker det är fin och lugn ö.Helt utmärkt för semester ,kanske inte för festfolket men väl för barnfamiljer,folk som gärna delar en fl vin eller tar en öl.
Ni har gjort ett bra val.
Mvh Elke
Svara med citat

Gammal 2008-01-08, 20:27

Gäst

Thumbs up Om tunisien är bra eller dåligt.
Ja, de har jag svar på.
Jag har varit på mallis 6 ggr, Bulgarien, Turkiet och Grekland under åren som gått.
De sista 9 månaderna har jag varit i Tunisien 3 ggr.
Svaret är enkelt. Det är jättebra.
Hittar inga fördelar på de andra ställena som jag har varit på som inte finns i Tunisien.
Sen prisetbilden där nere är så mycket bättre.
Kan lova att den som åker hit för att koppla av, festa, sola, bada och shoppa blir mer än nöjd.
Har precis bokat vår fjärde resa till Tunisien via Appollo.
Res till Tunisien och ha det bäst!!!
"mannen"
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8