ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-05-10, 23:11

Standard Förstagångsresenärer söker tips...
Jag och min blivande man ska åka till Sousse på bröllopsresa 31 maj :smt057
Vilka turister kan man möta där? Det vore trevligt att träffa några andra par i vår ålder (25-30).
Någon som har något att säga om hotell Marhaba Beach? Det ligger längs stranden mellan Sousse och Port el Kantaoui.
På tal om att pruta... :smt062
Det är så svårt att pruta eftersom jag inte har en aning om vad ett bra pris för olika saker kan vara. Nån som har några bra tips...? :smt002
Åh vi längtar så mycket.....
Svara med citat

Gammal 2006-05-11, 09:53

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 6

Standard
Det finns turister från hela Europa i Tunisien, många öststatsresenärer också. Vissa hotell har mer skandinaver, andra fler tyskar osv. Det är nog inget problem att träffa folk i er ålder eftersom resmålet passar alla!

Marhaba Beach ligger jättefint precis vid stranden och har en bra standard.Det ligger ganska nära shoppingstråket på väg in mot Sousse centrum.Taxi till stan kostar inte mer än ca 1,5 dinarer. Det finns restauranger längs hela vägen in mot centrum.

Ja, det krävs tid och erfarenhet att kunna pruta bra!
Gå först in i de affärer som har fasta priser och kolla där, då ser du vad maxpriserna ligger på, du ska alltså kunna pruta under dessa. Ju dyrare vara, desto mer kan du få ner priset, det är alltså ingen idé att tjafsa om en dinar hit eller dit, utan det gäller väl mest saker av lite större värde.. Förhandla bara om du verkligen är intresserad av den grejen, annars kan en del bli arga om du står och förhandlar om ett pris och sedan inte köper den trots att ni kommit överens.
Lägg dig på lågt pris, så får du vara beredd att gå upp en del samtidigt som försäljaren går ner. En sak kan du vara säker på, de säljer ingenting som de inte tjänar på i alla fall!
Trevlig bröllopsresa!
Svara med citat

Gammal 2007-01-10, 13:52

Cissan

Nykomling
Cissan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Hej jag såg det du skrev om att du skulle på bröllopsresa till Tunisien.. Hur var det där? Jag ska dit på bröllopsresa denna sommaren så jag är lite nyfiken
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8