ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-06, 23:03

Aotw

Nykomling
Aotw är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 0

Question Dryckes Utbud på Ställen? (Prag)
Har suttit några dagar och funderat på vart man ska ta vägen, först var det någon sista minuten till Grekland eller Kroatien jag hade i tankarna, men efter ett tipps så börjar jag lute mer o mer åt Prag istället.

Dock har jag läst mig till att det mesta som dricks är öl på olika ställen, men är tyvär ingen öldrickare, har väldigt svårt för det. Är det någon som känner till om de flesta restauranger, krogar och nattklubbar har drinkar, cider och vin som alternativ de även serverar?

Tycker de borde ha det men bäst att fråga.
Svara med citat

Gammal 2011-07-09, 22:52

Tregge

Nykomling
Tregge är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Standard
Tjenare! Kan berätta att dom har det mesta i spritväg här (bor i Prag) Det ända som inte riktigt finns är cider, om den finns är det oftast Rekordelig, och den är tokdyr. Men dom kör hårt på något som heter Frisco istället, som är någon cideraktig variant. Men vin är billgt och Tjeckist vin är faktiskt tokigt gott. Fö måste du testa Becherovka om du kommer hit, Tjeckiens nationaldryck, och bland det godaste som finns
Svara med citat

Gammal 2011-07-10, 21:29

Aotw

Nykomling
Aotw är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Standard
Tack, känns ju lite bättre nu. Men blev lite fundersam när man läste om öl, öl och öl... Åker ju inte dit bara för att dricka men man vill ju ha lite trevligt på kvällen även.
Svara med citat

Gammal 2011-07-10, 22:16

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Prag är en avslappnad skön stad
Visst finns det vin och andra drycker på restaurangerna, vi drack mer öl till luncher men vin på kvällarna, fanns överallt. Prag är för övrigt en jättemysig stad med skön stämning och mycket att se. Vi tyckte även området kring slottet var helmysigt, många gränder där runt omkring också och trevliga ställen att slå sig ned vid och äta eller dricka något. Gamla stan är ju också ett måste, jag har skrivit en del om Prag med tips på vad man kan se, göra o tips på lite restauranger här på min reseblogg om du vill läsa desires
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8