ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-06-09, 16:56

Cicci1984

Nykomling
Cicci1984 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Rykte: 0

Smile Allt om Prag, tack!
Hej!
Jag och min sambo (blivande man) ska till prag 4 dagar i augusti, på vår bröllopsresa..
Vi ska bo på Akcent Hotel, som tydligen ska ligga i Andel, är det ett bra hotel månntro?
Har hört att det ska finnas bra pubar osv där omkring, nån som har något bra tips på vart man ska?

Absoluta måsten?

Sen en annan sak, hur långt kommer man på typ 100-150€ per dag?
Självklart beror det på hur mycket man slösar osv, men vi kommer iten slöa något destomer, men självklart äta lite här o där, slå oss ner o njuta av lite öl här o där och kanske lite sevärdheter?

tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2011-06-09, 22:20

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Prag
Var i Prag för ett par år sedan och tyckte mycket om den staden, skön och avslappnad stämning där och en del att titta på.
Känner ej till hotellet, vi bodde på ett hotell som jag inte vill rekommendera, fick ett jättedåligt rum först, fick sedan byta till den s k sviten när vi klagade, så det blev bra till slut i alla fall.
Staden har en del att erbjuda, gamla stan är naturligtvis ett måste, även området kring slottet är jättemysigt att vandra i och slå sig ned på en restaurang eller dyl. Vi åt den godaste middagen på restaurangen på taket till hotell U Prince, mitt emot den berömda klockan, även på båten Matilda fick vi väldigt god mat.
Mer tips om Prag här: desires
Svara med citat

Gammal 2011-06-10, 08:15

Cicci1984

Nykomling
Cicci1984 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av desires Visa inlägg

Var i Prag för ett par år sedan och tyckte mycket om den staden, skön och avslappnad stämning där och en del att titta på.
Känner ej till hotellet, vi bodde på ett hotell som jag inte vill rekommendera, fick ett jättedåligt rum först, fick sedan byta till den s k sviten när vi klagade, så det blev bra till slut i alla fall.
Staden har en del att erbjuda, gamla stan är naturligtvis ett måste, även området kring slottet är jättemysigt att vandra i och slå sig ned på en restaurang eller dyl. Vi åt den godaste middagen på restaurangen på taket till hotell U Prince, mitt emot den berömda klockan, även på båten Matilda fick vi väldigt god mat.
Mer tips om Prag här: desires
Hej!
Låter ju helt underbart. Får jag fråga vilket hotell ni bodde på?

Vi ser fram emot resan jättemycket och längtar verkligen tills vi ska åka!

Man får väl ta en dag i taget o se vad man hittar på där, men tack för tipsen! =)

Bilderna var underbara!!
Svara med citat

Gammal 2011-07-09, 22:23

Tregge

Nykomling
Tregge är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Standard
Hej hej! Bor i Prag sedan två år tillbaka, och Andel är en bra stadsdel att bo i. Väldigt centralt och promenadavstånd till Petrin (fantastiskt fin park) och till slottet och Karlsbron. Men kan framför allt rekomendera att ni tar er över till Vysehrad, som är ett lite glömt turistmål i Prag, en fantastisk utsikt och en av dom mest romantiska platserna jag varit på . Det ligger också nära Andel men åt "andra hållet" från stan.

Visst finns det många "måsten" i stan, men tro mig, ni kommer inte missa dom. Det är bara att följa strömmen. Men ett tips som faktisk är bra är att ta en av dom gratis guidade turerna som erbjuds lite överallt.

100-150€ kommer till att göra att ni kan leva relativt kungligt här Om man håller sig från dom allra mest exklusiva platserna så ligger priserna på ca en tredje-fjärdedel av i sverige. (öl kostar oftast 25czk, dvs ca tio svenska kronor för en halvliter på uteservering tex.)

Men bara skriv i tråden om det är något du undrar över!

Välkomna hit
Senast redigerad av Tregge den 2011-07-09 klockan 22:54.
Svara med citat

Gammal 2012-05-10, 17:20

Wiik11

Nykomling
Wiik11 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2012

Standard
Jag var bara i Prag några få dagar och hann antagligen inte ens se hälften av det man "ska", men något jag tyckte var väldigt intressant och en väldigt omvälvande upplevelse var koncentrationslägret i Terezín, strax utanför Prag. Absolut något som ger ett bestående intryck!

Här finns lite mer information om priser osv, som någon sa tidigare, för 150€ så kan man verkligen vältra sig i lyx i Prag
PragInfo - Allt om Prag
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8